Nagymester B. Gladiatus
titkok amit
senki nem mert elmondani |
Tartalomjegyzék:
1)
Általános tudnivalók
2) Erősítések, lökés általi
fejlődés
3) Végleges fejlesztések
4) Eszközök és alap
tulajdonságaik
5) Láthatóság
piacon, aukción
6) Eszközök
kombinációi
7) Tapasztalati pontok,
küldetések
8) Taktikák
9) Gyors és hatékony
keresés a piacon
10) A(u)kciós ház
11) Zsoldosok, alvilág
12) Centurio és
bölcsességek
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Excel táblázatok:
Eszközök
ára és értéke táblázat: Gladiatus.xlsx
Utoljára frissítve: 2008.11.22. 12óra
Elő
és utó kombinációk: Gladiatus2.xlsx
Eszközök
árainak viszonyulása: Gladiatus3.xlsx
Kalkulátorok:
Gladiatus4.xlsx
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Általános
tudnivalók
Összesen
kilenc fő tulajdonságot kell fejleszteni. Ezt megteheted gyakorlással
vagy minél jobb eszközök
vásárlásával.
A gyakorlás
során a fejlesztések összege mindig arányosan
többe kerül.
A boltokban
az eszközök értéke mindig többe fog kerülni,
fajtájától és szinttől függően.
A
boltban megvásárolt fegyvert miután nem használod
eladhatod a piacon, vagy visszaadhatod a boltosnak az eredeti ár
negyedéért.
(Erre
van kitalálva a harmadik számú fül, ahová bepakolhatsz,
de nem kötelező oda rakni, bármelyik számú
oldalra teheted, ha van hely. )
A
boltosnak visszaadott eszközöket, ha újra ki akarod venni
akkor már NEM kell érte teljes árat fizetni, hanem csak a
negyedét, amit neked is fizetett érte.
Tulajdonságok:
Erő:
- Növeli a páncél blokkolási
értékét. (Blokkolási érték = Erő
/ 10)
Ha ráviszed az egeret a páncélra
ott írja a blokkolási érték alatt, hogy
átmenő erő: +16 (Átmenő erő = Erő / 10)
- Növeli magát a sebzést is, mégpedig szintén úgy,
hogy minden tízedik erő után rátesz egyet a
sebzésre.
Ha ráviszed az egeret a sebzésre
ott írja, hogy átmenő erő: +16 (Átmenő
erő = Erő / 10)
Képzettség:
- Ettől függ a találati esélyed a harcban (Találati esély = [te
képzettséged / te képzettséged + ellenfél
fürgesége] * 100
- Növeli a dupla sebzés (azaz a kritikus ütés)
esélyét is a harcban. (Dupla sebzés =
Képzettség / 10)
Ha ráviszed az egeret a
sebzésre ott írja a dupla sebzés alatt, hogy
ügyesség által: +20
Fürgeség:
- A
fürgeség növeli az esélyedet, hogy ne találjanak
el harcban.
-
Növeli az esélyedet a dupla találat
elkerülésére is.
Ha ráviszed az egeret a
páncélra ott írja a rugalmasságnál, hogy
fürgeség által: +25 (Rugalmasság = Fürgeség
/ 10)
Alkat:
- Amekkora
az alkat, annyival növeli óránként az
életerődet. (Enyém 224 most, ez percenként 3,7)
- Az
alkat növeli az elérhető életerő maximumát
is. Dupláját teszi rá mindig. ( +448 nekem)
Ha ráviszed az egeret az
életerőre ott írja, hogy Bónuszon keresztül
alkat: +448
Karizma:
- Dupla
támadást tesz számodra lehetővé, ha magasabb a
karizmád, mint az ellenfeledé. (Dupla támadás
esélye % = te karizmád – ellenfél karizmája)
Ha az ellenfeledé nagyobb,
akkor neki van esélye dupla támadásra. A dupla
támadás még nem feltétlenül jelent dupla
találatot is!
-
A karizma befolyásolja még az alvilági csatákban a
zsoldost is, amelyiknél a pajzs van kiválasztva. (Veszély
= Karizma / 10)
Ha ráviszed az egeret ott
írja a veszélynél, hogy karizma által: +10
Intelligencia:
- Az alvilági
csatákban befolyásolja azokat a zsoldosokat, ahol a
gyógyítás ikon van kiválasztva.
(Gyógyítás = Intelligencia)
- Szintén ezeknél a karaktereknél a dupla
gyógyítási értéket is befolyásolja.
(Dupla gyógyítási érték = Intelligencia / 5)
Ha ráviszed az egeret a
gyógyításra, mindkét értéket ott
írja ki.
Életerő:
- Az életerő több részből tevődik össze.
Első tétel az
alap: ez minél magasabb szintre jutsz, annál többet ad. ( A
képletet még nem találtam ki)
Második tétel: az eszközökön keresztül is
növelheted az életerőt
Harmadik tétel: lökés által is növelhető
ideiglenesen ( erről írok majd még részletesen)
Negyedik tétel: az alkaton keresztül növelhető.
Erről már írtam. (Alkat x 2)
Páncél:
- az eszközök által
összegyűjtött páncél számít az
alapnak, valamint lökés által szintén
növelhető
A páncél nagysága sokat számít, mivel
elnyeli az ellenfél sebzésének egy
részét, ha eltalál. Értelemszerűen
minél több, annál nagyobb sebzést nyel el.
Leírom, hogy kell kiszámolni, ha érdekel valakit esetleg:
(Az INT függvény az egészre kerekítést
jelenti ) :
Minimum elnyelés = INT (páncél / 66) – INT
[(páncél - 66) / 660 + 1]
Maximum elnyelés = INT (páncél / 66) +
INT (páncél /660)
- Rugalmasság: ettől a tulajdonságtól függ, hogy
mekkora esélyed van a kritikus ütés
elkerülésére. Vagyis hogy az ellenfél
ütése ne
számítódjon be kétszeresen.
Ezt úgy növelheted, hogy a fürgeséged minél
magasabbra fejleszted és az eszközöknél az értéket
növelni tulajdonságokat gyűjtögeted.
Így kapsz egy értéket, ami a harmadik sorban
található: Esély a dupla találat
elkerülésére: 8%
Ez az érték szinttől függetlenül mindenkinek egyformán
arányos. Minél magasabb a rugalmasság, annál
nagyobb az esélyed is.
Ha kritikus ütést kapsz, a csatajelentésben az a sor vastag
betűvel van írva és kétszer annyi a sebzés,
mint lett volna :).
-
Blokkolási érték: ez a tulajdonsága a
páncélnak abban segít, hogy amikor eltalálnak, nem
csak annyi sebzést nyel el a páncél, mint normál
esetben,
hanem a teljes sebzéstől megkímél
Ezt úgy növelheted, hogy az erődet minél magasabbra
fejleszted és az eszközöknél a blokkolási
érték tulajdonságokat gyűjtögeted.
Így kapsz egy értéket, ami a harmadik sorban
található: Esély az elhárításra: 4%
Ez az érték szinttől függetlenül mindenkinek egyformán
arányos. Minél magasabb a blokkolási érték,
annál nagyobb az esélyed is.
Ha blokkoltál egy ütést, a csatajelentésekben
kiírja, hogy blokkolva.
Sebzés:
- az alap sebzés is négy tételből tevődik
össze.
Első tétel az
alap: ez a fegyvernek a tényleges sebzése (54-79 nekem)
Második tétel: az eszközök által
összegyűjtött plusz sebzések száma (+44)
Harmadik tétel: az ármenő erő, amiről
már írtam (erő /10)
Valamint a lökés általi ideiglenes tétel a
negyedik, ha van ilyen.
- Dupla sebzés: ez a tulajdonság lehetővé teszi
számodra, hogy kritikus ütést okozz az ellenfélnek,
azaz a bevitt sebzés duplán számítson
Ezt úgy növelheted, hogy a képzettségedet
minél magasabbra fejleszted és az eszközöknél a kritikus
sebzési érték tulajdonságokat
gyűjtögeted.
Így kapsz egy
értéket, ami a harmadik sorban található:
Esély a dupla találatra: 4%
Ez az érték szinttől függetlenül mindenkinek egyformán
arányos. Minél magasabb a dupla sebzés, annál
nagyobb az esélyed is.
Ha kritikus ütést okoztál, a csatajelentésben az a
sor vastag betűvel van írva és kétszer annyi a
sebzés, mint amennyi lett volna.
Egyéb
tulajdonságok, amelyek csak a zsoldosoknál
érvényesülnek:
- Veszély: azoknál a zsoldosoknál
jelenik meg, ahol a pajzs ikon van kiválasztva. Minél magasabb ez
az érték, annál tovább magára vonja az
ellenfél
figyelmét az alvilági csatában és addig sem a
Gyógyítót fogja támadni az ellenfél.
Ezt úgy növelheted, hogy olyan zsoldost vásárolsz,
akinek magas a karizmája és az eszközöknél a fenyegetés
tulajdonságokat gyűjtögeted neki.
- Gyógyítás:
azoknál a zsoldosoknál jelenik meg, ahol a
gyógyítás ikon van kiválasztva. Minél
magasabb ez az érték, annál több életet ad
vissza minden
kör után a társainak és magának is.
(Gyógyítás = Intelligencia * 0.8 + eszközökön
keresztüli gyógyítás)
Ezt úgy növelheted, hogy olyan zsoldost vásárolsz,
akinek magas az intelligenciája és az
eszközöknél a gyógyítás
tulajdonságokat gyűjtögeted neki.
- Dupla gyógyítási érték: szintén azoknál
a zsoldosoknál jelenik meg, ahol a gyógyítás ikon
van kiválasztva. Minél magasabb ez az érték,
annál több esélyed van, hogy a
gyógyítás duplán számítson. (Dupla gyógyítás
= Intelligencia * 0.2 + eszközökön keresztüli
gyógyítás)
Ezt úgy növelheted, hogy olyan zsoldost vásárolsz,
akinek magas az intelligenciája és az
eszközöknél a kritikus gyógyítási
érték tulajdonságokat gyűjtögeted neki.
Tulajdonságokhoz
még:
Az 6 fő tulajdonságnak van egy alapja,
ebből lehet kiszámítani a maximumot.(erő,
képzettség, fürgeség, alkat, karizma, intelligencia)
Maximum tulajdonság = (Alap x 1,5 ) +
Szint Példa:
én 39-es szintű vagyok, az erőm alap 50. Tehát maximum
= (50 x 1,5) + 39 => 114
Tényleges tulajdonság: az alap
tulajdonságokhoz hozzáadódik az eszközökön
összegyűlt tulajdonság
És ez nem lehet több, mint a maximum természetesen.
Tehát ha nekem az alap 50,
eszközökön keresztül kapok +74-et, ezért
összesen 124 lenne az erőm, de mivel 114 a maximum, így 114 az
erőm. :(
Becsület:
A becsületnek a toplistában elfoglalt
helyed szempontjából van csak jelentősége.
A kapott becsület mindig az expedíción és
istállóban szerzett arany 10%-a.
2) Erősítések,
lökés általi fejlődés
Elsőként
az italokat írom le. Ezekkel a már említett 6 fő
tulajdonság növelhető ideiglenesen:
Flaska: növeli a kívánt
tulajdonságot 1
órán keresztül, abban az esetben is ad pluszt, ha
már elérted a maximumot.
Használata: a karaktered képére kell
ráhúznod
Ampulla:
növeli a
kívánt tulajdonságot 2
órán keresztül, abban az esetben is ad pluszt, ha
már elérted a maximumot.
Használata: a karaktered képére kell
ráhúznod
Flakon:
növeli a
kívánt tulajdonságot 4
órán keresztül, abban az esetben is ad pluszt, ha
már elérted a maximumot.
Használata: a karaktered képére kell
ráhúznod
Palack: növeli a kívánt
tulajdonságot 8
órán keresztül, abban az esetben is ad pluszt, ha
már elérted a maximumot.
Használata: a karaktered képére kell
ráhúznod
Kis köszörűkő:
növeli a sebzést 1
órán keresztül, csak a fegyvereken
használható.
Használata: a fegyveredre kell ráhúznod
Bőrfoszlány: növeli a páncélt 1 órán keresztül
(fegyver és ékszer kivételével mindenre
használható)
Használata: az eszközre kell ráhúzni
Galagonya: növeli az életerőt 2 órán keresztül,
abban az esetben is ad pluszt, ha már elérted a maximumot.
Használata: a karaktered képére kell
ráhúznod
Tajgagyökér: növeli az életerőt 4 órán keresztül,
abban az esetben is ad pluszt, ha már elérted a maximumot.
Használata: a karaktered képére kell
ráhúznod
Ginko levelek: növeli az életerőt 8 órán keresztül,
abban az esetben is ad pluszt, ha már elérted a maximumot.
Használata: a karaktered képére kell
ráhúznod
Fontos!
Két teljesen
egyforma erősítést nem használhatsz, mert ha
ráhúzod akkor felülírja azt, amelyik már bent
volt és így elveszik.
(Tehát például, ha bent van egy kék palackod, ami
+1 erőt ad, és hátravan belőle mondjuk még 3
óra és ráhúzol a karakteredre egy másik
kék palackot,
ami szintén +1 erőt ad, akkor csak 8 órán
keresztül fog adni erősítés, ami pedig bent volt 3
óra még az elveszik.)
Másik fontos!
Ha már bent
van egy +5-öt adó italod például (mindegy, hogy
milyen), akkor már nem tudsz betenni abból a tulajdonságra
adóból kisebbet.
(Tehát ha van egy +3-as kék ampullád és egy +2-es
kék flakonod, akkor mindenképpen a +2-est tedd be előbb,
mert csak úgy tudod a +3-ast is betenni.)
Ide
kapcsolódnak még a porok, amelyek a fejlesztések
között találhatóak meg, de ideiglenes pluszt adnak
csak:
Kék por, sárga por,
zöld por, barna por, lila por, piros por:
növeli a
kívánt tulajdonságot 1
órán keresztül
Használata: rá kell húzni az egyik eszközre (a
kék csak ékszereken használható)
Fontos!
Ha valamelyik tulajdonságod maximumon van, nem szabad használni,
mert rá tudod húzni az eszközre, de nem nyersz vele semmit!
Az
lökés általi erősítések speciális
fajtája még:
Receptek: aktiválás esetén
növeli az egyesület minden tagjának a
tulajdonságát 1
órán keresztül.
Használata: az egyesület jogosult tagjai tudják
aktiválni
A
receptekre is igaz, amit az erősítéseknél már
leírtam. Két egyforma receptet nem lehet betenni a
könyvtárba, mert felülírja a régit és
eltűnik az egyik!
A recept aktiválási árát az egyesületben
lévő tagok száma (és a recept szintje)
befolyásolja.
Minél többen vannak az egyesületben,
értelemszerűen a recept aktiválási ára
annál magasabb lesz!
3)
Végleges fejlesztések
Púder: véglegesen növeli a
tulajdonságokat. ( a kék csak ékszereken
használható)
Használata: valamelyik eszközre kell ráhúzni
(eszközönként csak egy használható)
Megjegyzés:
a fürgeséget adó púder
többszörösét éri, mint a többi, mert
főként expedíción lehet csak hozzájutni
Köszörűkő: véglegesen növeli a
sebzést ( csak fegyvereken használható)
Használata: a fegyverre kell ráhúzni
Védő felszerelés: véglegesen növeli a
páncélt (fegyver és ékszer
kivételével mindenre használható)
Használata: az eszközre kell ráhúzni
Tisztító szivacs: a végleges fejlesztések
eltávolítására nyújt lehetőséget
Fontos!
A
tisztító szivacsnak van egy maximális szintje, ami az
eszközök szintjénél ha kisebb, akkor nem tudod
használni!
(Tehát egy 10-es szintű eszközről nem tudod
eltávolítani a fejlesztést egy olyan szivaccsal amin ez
áll: az eszköz maximális szintje 5)
Ez a maximális szint pedig annyi, ahányas szintű maga a
szivacs.
A
tisztító szivacsot boltban csak rubinért tudod
megvásárolni.
A piacon megvásárolt szivacsot NE add vissza a boltosnak, mert
rubint nem kapsz érte, viszont ha újra ki akarnád venni,
ahhoz már rubin kellene!
Használat
után a szivacs és a tulajdonság is eltűnik, amit le
akartál venni az eszközről!
Összegzés:
Az
életerőt növelő erősítések a
saját szintjük kétszeresét adják (Pl: egy
30-as szintű galagonya +60-al növeli az életerődet)
A páncélértéket növelő
fejlesztések is a saját szintjük kétszeresét
adják. (Pl: egy 30-as szintű védő felszerelés
+60 páncélt ad)
A sebzést növelő fejlesztések 5
szintenként adnak egyel több sebzést. (Pl: 1-5-ig:
+1sebzés; 6-10-ig: +2 sebzés; 11-15-ig: +3 sebzés;)
Viszont az ára nem ugyanannyi! Ha jól akarsz járni a
boltban, akkor keresd az 1-es, 6-os, 11-es, 16-os, 21-es, 26-os, 31-es, 36-os,
stb.. köszörűköveket!
Az
hat fő tulajdonságot növelő fejlesztések
és erősítések +8,+8,+9 ritmusban növekednek:
(Az árak itt is szintenként változnak, úgyhogy
érdemes odafigyelni, ha boltból vásárolsz!)
- 1.szinttől - 8. szintig > +1 tulajdonság
- 9.szinttől –
16.szintig > +2 tulajdonság
- 17.szinttől – 25.szintig > +3 tulajdonság
- 26.szinttől – 33.szintig > +4 tulajdonság
- 34.szinttől – 41.szintig > +5 tulajdonság
- 42.szinttől – 50.szintig > +6 tulajdonság
- 51.szinttől – 58.szintig > +7 tulajdonság
- 59.szinttől – 66.szintig > +8 tulajdonság
- 67.szinttől – 7x.szintig > +9 tulajdonság
Ezeket a szinthatárokat érdemes figyelembe venni a
recepteknél is, hogy az aktiválás kevesebbe
kerüljön.
(Csak egy példa: egy 45-ös recept aktiválási
költsége 3571 arany/fő, egy 50-es recepté 4902
arany/fő. És mindkettő +6 tulajdonságot ad)
Fontos!
A
0.4.0 verzió bevezetése óta minden fejlesztést csak
a saját szintjénél maximum 5-el kisebb eszközökre
lehet alkalmazni. Ennél kisebbre nem.
Ha olyat tapasztalsz, hogy egy eszközön a lehetségesnél
nagyobb fejlesztés található, akkor azt a verzió
bevezetése előtt tették rá, amikor még
lehetséges volt.
Ez még egy megoldandó feladat a GameForge számára,
hogy ezeket a „túlfejlesztett” eszközöket hogyan
viszi majd ki a játékból. :D
4)
Eszközök és alap tulajdonságaik
Fegyverek: alap sebzést adnak, van egy
minimum sebzés és egy maximum sebzés
A minimum és a maximum adja az átlagot, amit meg lehet
határozni.
Átlag sebzés = (Szint / 2) + 1,5
Példa:
Egy 5-ös szintű szigonylándzsa(2-6) átlag
sebzése: 4. Egy 9-es szintű gladius(3-9) átlag
sebzése:6.
Tehát
a későbbiekben erre az átlagra jönnek rá az
erősítések és a bónuszok majd.
Pajzsok: alap páncél = (Szint x
10) +20
Példa
=> Egy 8-as szintű pajzsnak 100 az alap páncélja. Egy
42-es szintű pajzsnak 440 az alap páncélja
Mellkasi
páncél:
alap páncél = (Szint x 10)
=> kivétel: bőr páncél > (Szint x 10) + 5
Példa
=> Egy 21-es szintű mellkasi páncélnak 210 az alap
páncélja. Egy 41-es szintűnek 410 az alap
páncélja.
Példa a kivételre => Egy 21-es szintű bőr
páncélnak 215 az alap páncélja.
Sisakok: alap páncél = (Szint x
5)
=> kivétel: vassapka > (Szint x 5) + 2
=> kivétel: thracian > (Szint x 5) + 3
Példa
=> Egy 28-as szintű sisaknak 140 az alap páncélja. Egy
40-es szintűnek 200 az alap páncélja.
Példa a kivételekre => Egy 28-as szintű
vassapkának 142 az alap páncélja. Egy 28-as szintű
thraciannak 143 az alap páncélja.
Kesztyűk: alap páncél = (Szint x
3)
Példa:
Egy 12-es szintű kesztyűnek 36 az alap páncélja. Egy
45-ös szintűnek 135 az alap páncélja.
Cipők: alap páncél = (Szint x
6)
Példa:
Egy 15-ös szintű cipőnek 90 az alap páncélja. Egy
39-es szintűnek 234 az alap páncélja.
Gyűrűk,
amulettek: nem adnak
+tulajdonságot alapból
Az
alábbi táblázatban megnézhető, hogy melyik
eszköz melyik szinten lépett be a játékba:
(Ennek jelentősége lesz az egész játék
során, márcsak az áraik szempontjából is)
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Ütő |
Éles
tőr |
Széles
kard |
Szigony |
Szigonylándzsa |
Széles
balta |
A
halál |
Schiavone |
Gladius |
- |
Deszkák |
Fa
pajzs |
Kör
pajzs |
Háló |
Sárkánypajzs |
Ezüst
pajzs |
Toronypajzs |
Tűzpajzs |
Tűztoronypajzs |
Titániumpajzs |
Rongyok |
Dupla
bőr |
Réz
vállak |
Fél
lemez |
Réz
lemez |
Catenarian
páncél |
Vas
lemez |
Egész
lemez |
Vas
vállak |
Keménybőr
páncél |
Vassapka |
Myrmillo |
Gladiátor
sisak |
Koponya
sisak |
Réz-sisak |
Viking
sisak |
Centurio |
Szög
sisak |
Centurio
teljes sisak |
Bronz
centurio |
Bőrkesztyű |
Réz
heveder |
Rézkesztyű |
Harci
bőrkesztyű |
Bőr
heveder |
Vas
biztosító |
Szegecs
kesztyű |
Lemez
heveder |
Lemez
biztosító |
- |
Szandál |
Bőr
szandál |
Bőr
csizma |
Harci
bőr csizma |
Réz
kötés |
Vadász
csizma |
Kemény
bőr kötés |
Ezüst
harci csizma |
Szegecs
csizma |
Lemez
csizma |
Az
eszközök árának és
értékének a táblázatát
megtaláljátok ebben a táblázatban:
Az első adat a bolti ár, a másik a visszavásárlási
ár. (Példa: 840 / 210)
Az árak a zöld színű eszközökre vonatkoznak!
A táblázatot folyamatosan frissítem majd.
http://bierkoffglad.uw.hu/gladiatus.xlsx
5)
Láthatóság piacon, aukción
Az
alábbi képlet alapján lehet kiszámolni, hogy
hányas szintű eszközöket látsz a piacon és
az aukción:
Piacon
látható eszközök szintje = Szinted x 1,25
Aukción látható eszközök szintje = (Szinted x
1,25) + 5
Nos,
ez kiegészült az új szabály szerint annyival,
hogy az így kapott érték nem lehet több, mint 9.
Ezért tehát 37-es
szinttől felfelé már így
határozható meg legegyszerűbben a
láthatóság:
Piacon
látható eszközök szintje = Szinted + 9
Aukción látható eszközök szintje = Szinted + 14
Megjegyzés!
A
boltban található eszközökre is ez a két
képlet vonatkozik, attól függően, hogy rubinos az
eszköz vagy simán aranyért is megvehető.
A csak aranyért megvásárolható eszközökre
az első képlet vonatkozik természetesen, a rubinos
eszközök lehetnek ennél 5 szinttel magasabbak is.
A 0.4.0 verzió óta az eszközök színét nem
az eszköz szintje határozza meg. Az újítás
bevezetése óta szintén befolyásoló
tényező lett az árakban is.
Egyenlőre csak fehér, zöld és kék
színű eszközök vannak. A többi szín
feltehetőleg egy későbbi fejlesztéssel nyer majd értelmet.
A színek az alábbiak szerint vannak meghatározva:
fehér
betű: csak a belépő szintű (alap) fegyvereknél
található meg (1–9. szintig)
zöld betű: a fegyverek
többsége ebbe a csoportba tartozik
kék betű:
főleg a sima és az alvilági küldetéseken
szerezhető, de boltban és aukción is előfordul. Ára 10%-al több, mint a
zöld eszközöké!!
rózsaszín betű:
narancssárga
betű:
piros betű:
Fontos!
Függetlenül
attól, hogy hányas szintű vagy, bármilyen
eszközt használhatsz, ha már egyszer hozzá
tudtál jutni. Ez nincs korlátozva.
6)
Eszközök kombinációi
A
10.-ik szint elérését követően belépnek a
játékba a kombinált eszközök, amelyek valamilyen
pluszt adnak alapból.
11.
szint elérése után: megjelennek az „utó
kombik”. (Én neveztem el így őket, ezt
használom majd ezután.)
16. szint elérése után: megjelennek az „elő
kombik”.
27. szint elérése után: megjelennek az olyan
eszközök, amelyeken lesz előkombi és utókombi is
Kiszámítani
pedig úgy lehet a konkrét kombinációt, amit
keresel, hogy összeadod az előkombi, az eszköz és az
utókombi belépési szintjét.
Vagyis egy Zeindras Ezüst gyűrű of delicateness az 32+1+21=54.
Azaz legelőször 54.-es szinten találkozhatsz vele csak.
Teljes
listát találsz majd a második táblázatban,
hogy melyik kombináció mit ad pontosan.
http://bierkoffglad.uw.hu/gladiatus2.xlsx
A következő iránylevek az
összes kombinációra érvényesek, ezekre mindig
figyelj:
·
A
%-os +/- sebzések csak a fegyverekre érvényesek,
mert csak annak van alap sebzése.
·
A
%-os +/- páncél a fegyverekre és az
ékszerekre nem érvényes, mert nincs alap
páncélértékük.
·
A
%-os +/- erő az ékszereknél nem
érvényesül.
·
A
%-os +/- képzettség a cipőknél nem
érvényesül.
·
A
%-os +/- fürgeség a mellkasi
páncéloknál nem érvényesül.
·
A
%-os +/- karizma a pajzsoknál nem érvényesül.
7)
Tapasztalati pontok, küldetések
A
játék során tulajdonképpen az a feladatod, hogy
minél magasabb szintre fejleszd magad, ehhez pedig szükséged
van tapasztalati pontokra ( TP ).
Tapasztalati
pontot kétféleképpen szerezhetsz. Harcolsz az
arénában vagy küldetést teljesítesz.
(Igazából van egy harmadik lehetőség is, az
istállómunka, de én nem szoktam soha elküldeni
dolgozni a karakterem.)
Tapasztalati pontok az
arénában:
Az
arénában megvívott győztes harcok alkalmával
szerezhetsz TP-t.
Az alábbi listában láthatod, mennyi az a szint,
aminél lejjebb már nem érdemes támadni valakit:
1-9.
szintig: a veled azonos szintű ellenfelek
legyőzéséért jár csak.
10-19.szintig: a tőled 1 szinttel gyengébb ellenfelek
legyőzéséért is már jár TP.
20-29.szintig: a tőled 2 szinttel gyengébb ellenfelek
legyőzéséért is már jár TP.
30-39.szintig: a tőled 3 szinttel gyengébb ellenfelek
legyőzéséért is már jár TP.
40-49.szintig: a tőled 4 szinttel gyengébb ellenfelek
legyőzéséért is már jár TP.
ésígytovább…
Fontos!
Abban
az esetben is kapsz TP-t, ha téged hívnak ki és nyersz. Csak
ez valamiért nincs benne a jelentésben, amit küldenek.
Küldetések:
Sikeresen
teljesített kocsmai küldetés a másik
lehetőség arra, hogy tapasztalati pontot szerezz.
Többféle feladat létezik, íme egy-két
jótanács:
Győzz
le valakit az arénában:
nem kötelező olyannal harcolnod, aki előtted van az
arénában.
Ilyen küldetés esetében én javaslom, hogy olyan
ellenfelet válassz, aki ellen a legkisebb életerő
veszteséggel letudod a küldetést.
Az új aréna szabály szerint, nem támadhatok olyat,
aki 8-10 szinttel gyengébb nálam. Viszont erre is van
megoldás.
A fórumban van egy olyan topik, hogy „Kitiltott
felhasználók”. Itt kinézek magamnak valami
lúzert, akit multizás miatt kitiltottak egy évre.
Mivel nem tud belépni a karakteréhez, ezért feljelenteni
sem tud amiatt, hogy én 39-es szintű vagyok ő pedig csak 3-as
szintű. Logikus. :)
Valamilyen
felszerelés beszerzése:
mindig érdemes megnézni a piacon, hogy meg lehet-e
vásárolni esetleg a kért tárgyat olcsón.
Néha előfordul, hogy a piacon megvett tárgy szintje nem
elég magas és a kocsmáros nem fogadja el, mert jobbat
akar.
Ezt nem lehet tudni előre, sajnos, mert a küldetésnél
nincs kiírva, hogy hányas szintűt kér.
Olyan eset is előfordul, hogy a küldetést nem a
kocsmárosnál kell befejezned, mindig figyeld hogy kinek kell
vinni a kért eszközt!
Gyilkolj
valamilyen „szörnyet”: vannak olyan „szörnyek”, amelyeknek a
helyét pontosan meg lehet határozni, de akad olyan is, amelyik
mindig máshol tűnik fel.
Ezek játék közben változnak is, hogy ne legyen
unalmas mindig ugyanazok ellen küzdeni.
1-20
szintig:
Ködös hegyek: -
Sötét erdő: farkas,
Barbár falu: barbár,
Bandita tábor: bandita,
Ősi templom: őr,
Kalóz kikötő: kalóz,
Farkas barlang: farkas,
Egyéb karakterek, amelyeknek nincs állandó helyük: szökevény, hárpia,
21-40
szintig:
Ködös hegyek: -
Sötét erdő: disznó,
Barbár falu: másik
barbár,
Bandita tábor: ifjú szolga,
Ősi templom: testőr,
Kalóz kikötő: másik
kalóz,
Farkas barlang: farkas,
Egyéb karakterek, amelyeknek nincs állandó helyük: áruló, hárpia, medúza,
41-60 szintig:
Ködös hegyek: -
Sötét erdő: leopárd,
Barbár falu: viking harcos,
Bandita tábor: rabló,
Ősi templom: zsoldos,
Kalóz kikötő: csempész,
Farkas barlang: farkas,
Egyéb karakterek, amelyeknek nincs állandó helyük: lázadó, cerberus, medúza,
61-80 szintig:
Ködös hegyek: -
Sötét erdő: medve,
Barbár falu: vandál,
Bandita tábor: törvényen
kívüli,
Ősi templom: rendőr,
Kalóz kikötő: fejvadász,
Farkas barlang: farkas,
Egyéb karakterek, amelyeknek nincs állandó helyük: eretnek, cerberus,
minotaur,
Fontos!
Abban
az esetben, ha nem tudod befejezni a küldetést mielőtt
átlépnél egy ilyen határt, akkor a feladat
teljesíthetetlen lesz!
Tehát 20-as és 40-es szinten akkor kezdj el ilyen
küldetést, ha úgy érzed, még
szintlépés előtt be is tudod fejezni!
Küldetés
befejezése: a
küldetést minden esetben annál a személynél
kell befejezned, aki a küldetést adta számodra.
Azt a kocsmában meg tudod nézni, hogy melyik ez a személy.
Neki kell leadni a tárgyakat illetve tőle kapod meg a jutalmat.
Kép teszek be mindegyikről azért:
Lovászfiú: az istállóban található
meg. Kép: <Lovászfiú>
Aréna mestere: az arénában található meg. Kép:
<Aréna mestere>
Kocsmáros: a kocsmában található meg. Kép: <Kocsmáros>
Edző: a gyakorlás menü alatt érhető el.
Kép: <Edző>
Árverésvezető: az aukciós házban
található meg. Kép: <Árverésvezető>
Szélhámos: a piac menüpont alatt található
meg. Kép: <Szélhámos>
Fontos!
A
küldetésen szerzett tárgyakat a csomagok között
sárga színű Eszköz
kutatás felirat jelzi.
Amennyiben ezeket nem adod át a „megrendelőnek”
és lemondod a küldetést, nem fogod tudni sokáig
használni, mert el fog tűnni rólad.
8)
Taktikák
Leírok
néhány okosságot, amit személy szerint én is
alkalmazok és szerintem hasznos lehet mindenki számára:
Taktika
az arénában:
mikor új arénába kerülök át, én
azt a taktikát alkalmazom, hogy nem indulok el felfele az aréna
listán.
(A 30-39-es arénában 37-es szinten voltam, mikor az első ellenfelet
kihívtam az arénában, a 40-49-es arénában
ezt már szerintem csak 48-as szinten fogom megtenni.)
Létezik ugyanis az a szabály, hogy ha előtte
harcoltál valakivel, akkor valamennyi ideig
(állítólag 60 percig) nem tudnak téged
támadni.
Ilyenkor kapod azt az üzenetet, hogy: „Az ellenfeled nemrég
harcolt az arénában és mivel te becsületes vagy bla
bla”
Ez alól kivétel az arénalistás
támadás. Ott bármikor megtámadhatnak, ha
előttük vagy 1-2-3-4 hellyel.
Tehát, ha az aréna lista végén vagy, akkor minimalizálni
tudod ezt a kockázatot.
Persze, ilyenkor is figyelj arra, hogy aki utánad éri el a 40-es
szintet például, az mögéd fog bekerülni a
listára.
Ha
túl korán indulsz el felfele az aréna listán, azzal
csak magadat szopatod, mert mindenki a leggyengébbet fogja ütni az
előtte levő négy közül.
Figyelj tehát mindig arra, hogy az előtted levő négy
embert még keresőből se támadd meg, amíg el nem
éred azt a szintet, mikor már érdemes lesz elindulni.
Ezzel a taktikával is fel lehet érni a csúcsra, betettem
képeket, hogy bizonyítsam:
Taktika
az arany megtartásához:
mikor lejár egy expedíció és pénzt kapok
(vagy bárhonnét máshonnan persze), én egyből
befektetem eszközökbe.
A piacon mindig lehet találni olyan cuccokat, amit az
értékénél csak kicsivel adnak
drágábban, sőt nem ritka az olyan eszköz sem, amit
érték alatt ad el a tulajdonosa.
Itt kapnak komoly szerepet a játékban szerintem azok az eszközök,
amelyek negatív tulajdonságokat adnak, mert azt mindig
olcsón tudják csak eladni.
Külön érdemes odafigyelni a gyűrűkre és
amulettekre, mert azok nagy értékűek és kis helyet is
foglalnak a hátizsákban.
A
piacon megvásárolt illetve expedíción szerzett
eszközöket ne vedd ki a csomagok közül. Mindig csak az
utolsó négyet látod, de ez nem jelenti azt, hogy a
többi elveszik. Akármennyi csomagot bent hagyhatsz. Ez azért
is jó, mert így nem számít bele a
hátizsákod értékébe sem.
A
hátizsák kettes fülébe pakold a sokat érő
gyűrűket, amuletteket valamint a tartalék
felszerelésedet, amit még használni fogsz. (erre
mindjárt kitérek bővebben).
A hátizsák egyes fülét pedig hagyd üresen, ide
fogod majd bepakolni, amit a csomagok közül kiveszel és
egyből leadsz a kereskedőknek.
Arra
is érdemes figyelni, hogy ha éppen támadható vagy
legyen mindig 0 az aranyad. Ha a kapott aranyat nem tudod pontosan
elkölteni, add be a maradékot az egyesület
kasszájába.
Azt ugyanis nem jegyzi meg senki, ha 20-30 aranyat lehúzott
rólad, viszont ha több alkalommal is megtámad és soha
nem kap még 1 aranyat sem, akkor meg fogja jegyezni, hogy téged
nem érdemes támadni.
Mikor ezeket a sorokat írom, 40-es szintű vagyok és az
elvesztett aranyam 4.319 !
Három hónap alatt kevesebb aranyat veszítettem, mint
amennyi a legnagyobb zsákmányom volt!
Taktika az élet
növeléséhez: rengeteg ember elköveti azt a
hibát, hogy rosszul építi fel a karakterét.
Legtöbbször előforduló hiba, hogy a minél nagyobb
sebzés illetve páncél érdekében
elhanyagolják az alkatot. A fórumban is rengeteg ilyen
hozzászólás olvasható, hogy: „Az alkat nem
számít, mert…”.
Két nap múlva meg ugyanannak az embernek sír a
szája, hogy miért ilyen drága a kaja a piacon.
Pedig egyszerű a megoldás!
Tartalék felszerelést kell beszerezni, amit majd
kizárólag támadásoknál fogsz csak
használni. Felépíted normálisan a karakteredet,
-különös tekintettel az alkatra, ugye- és azon a
felszerelésen kívül amit viselsz, beszerzel még
egy-két cuccot is. Olyat természetesen, ami sebzésre
és páncélra gyúr rá erősen.
Példa: Én amulettnél és gyűrűnél
kizárólag Delicateness párti vagyok, más
utókombis ékszer nálam szóba sem jöhet. De
tartalék ékszernek beszerzek például 3
Táliths-osat. Ami, mint tudjuk +7 sebzést és +400
páncélt ad. Ugyanígy cipőből,
kesztyűből, sisakból is be lehet szerezni egy
tartalékot.
Tehát adott egy normálisan felépített karakter
(esetemben 160-as alkattal) és adott egy tartalék
„támadó felszerelés”, amit bármikor
átcserélhetsz.
Ugyanis, nem akkor kell agyonverni valakit, amikor ő támad meg. Ha
megver akkor sem tud lóvét lenyúlni (lásd eggyel
feljebbi taktika), akkor meg nem mindegy?
Ami életerőt elveszítek a 160-as alkat felnyomja 1-2
óra alatt. Ha meg úgy döntök, hogy
visszaütök, akkor átcserélem a fele
felszerelésem és +30-al nagyobb sebzéssel valamint
+1500-al nagyobb páncéllal a megfelelő pillanatban beleverek
olyat a fejébe, hogy megszakad. Ennyi.
Már
időtlen idők óta nem költöttem egy aranyat sem
kajára, ha küldetésben kapok mondjuk egy csirkét,
akkor eladom jó pénzért!
Persze legalább 8-szoros haszonnal! Fizesse meg, ha zabálni akar!
:)
Kiegészítés:
természetesen úgy is fel lehet építeni a karaktert,
hogy minden tulajdonságod maximumon legyen, igazából
erről kellene, hogy szóljon a játék!
Ez a tanács főleg a játéknak arra a
részére vonatkozik, amikor még a kombinált
eszközök nem lépnek be olyan szinten, hogy mindenből
100%-od lehessen.
Taktika a támadások elkerüléséhez
(összegzés):
- „Támadj, hogy ne támadhassanak”. Ha nemrég
harcoltál az arénában, nem enged megtámadni
keresőből a rendszer. Legfeljebb aréna listáról
tudnak csak megtámadni, azok pedig gyengébbek nálad, ha
okosan csinálod. (Lásd fentebb: Taktika az
arénában)
- Az egyenleged mindig legyen nulla arany, mikor nem vagy aktív a
játékban. ( Lásd fentebb: Taktika az arany megtartásához)
- A lehető legkevesebb helyen találkozzanak a neveddel, ne vond
magadra a figyelmet (piac, egyesület, toplista, fórum)
- Profil jó megszerkesztése is fontos, arra az esetre, ha valaki
mégis odatéved az adatlapodra. Hátha le tudod
beszélni két mondattal arról, hogy megtámadjon! (De
ne azt csináld, mint a játékosok 99%-a, hogy beírja
azt, hogy: „Ha meg mersz támadni leverem a csapattársaid
veséjét!”. Legyél kreatív! :) )
- Még egy tipp: én ha kihívok valakit harcolni,
előszeretettel választok olyanokat, akiknek alacsony az alkata,
mert ők általában nem támadnak vissza, ugyanis
drága pénzért veszik a kaját a piacon és
jobban meggondolják, hogy támadjanak e, mint például
én 199-es alkattal. :)
9)
Gyors és hatékony keresés a piacon
Amint
azt a taktikák részben mondottam volt, az arany
megtartásának legjobb módja, ha nem tartasz
magadnál pénzt és árúba fekteted.
Ahhoz, hogy ezt megtedd, hatékonyan kell tudnod keresni a piacon.
A piacon való csoportosításnak - jelenleg - 4 fajtája van. Eladó szerint, ár
szerint és az árú piacon még hátralevő
ideje szerint rendezheted sorba az eszközöket.
(Ha kétszer kattintasz a rendezésre a sorrend megfordul:
növekvő - csökkenő, A-tól z-ig – z-től
A-ig, legkevesebb hátralevő idő – legtöbb
hátralevő idő)
Miután sorba rendezted valamelyik szempont szerint az
eszközöket nem kell az oldalak között
egyesével lépegetned.
Van a címsorban egy szám, amit át kell csak írni
és egyszerre több oldalt is ugorhatsz.
Kép róla: <Lapok
oldalszáma>
Rengeteg
olyan eszköz van a piacon, amit az eladó az
értéknél csak kicsivel drágábban rakott ki.
Vagy mert gyorsan kell neki a pénz, vagy mert gyenge az eszköz.
Sőt nem ritkák az olyan cuccok sem, amit az eladó az
értéknél alacsonyabb áron rak ki a piacra. (Nem
kérdeztem meg még soha, hogy miért) :)
Ezeket az eszközöket kell megtalálni.
Első és legjobb
csoportosítási mód az ár szerinti rendezés.
Ezt kombinálni is tudod. Először beírod a
keresőbe, hogy of és
csinálsz egy szűrést. Utána rendezed sorba a dolgokat
ár szerint. (Így a 10 szintnél alacsonyabb
eszközöket kizárod a rendezésből.) Ha így
teszel biztosan fogsz találni olyan eszközt, ami kevesebbe
kerül, mint amennyi az értéke. A kerek
számoknál érdemes odafigyelni még jobban.
És ha találtál egyet, ami olcsóbba kerül az
értéknél, mindenképpen jegyezd meg az eladó
nevét is. :)
Második rendezési elv az eladó neve szerinti
rendezés. Ennek akkor van értelme, ha találtál
valakinél egy olcsóbb cuccot és kíváncsi
vagy nem tett-e be esetleg más eszközt is olcsóbban.
Ilyenkor eladó szerint kell sorba rendezni az eszközöket.
Ebben az esetben nem árt, ha tudsz egy-két dolgot:
- A nagybetűk előbbre vannak, mint a kisbetűk. Tehát, aki
mondjuk kis „a” betűvel írja a nevét, azt
kábé az oldalak felénél találod meg. Aki a
teljes nevét nagybetűvel írja, azt az első pár
oldalon megtalálod.
- A különleges karaktereket teszi legelőre a rendszer, az
ékezetes magyar betűk a Z után következnek.
Harmadik rendezési elv az eszköz
piacon hátralevő ideje szerinti. Ennek akkor van értelme
esetleg, ha éjszaka fent vagy, mert akkor már senki nem rak be
cuccot 2 vagy 8 órára, hanem csak 24-re általában.
Negyedik rendezési
elv a szint szerinti rendezés. Hasznos fejlesztés volt ezt
bevezetni, mert így könnyen megtalálod a legmagasabb szintű
eszközöket.
És a többi rendezési elvnél is segít a gyors
találatban az, hogy a szint mellette ki van írva.
Fontos!
Azt tudnia kell mindenkinek, hogy vannak olyan emberek, akik több
karaktert is visznek egyszerre. (Pl: munkahelyen vagy suliban csinál egy
másik karaktert)
Ezeket az embereket a Game Operátor sem tudja kiszúrni,
még a legjobb tudása mellett sem, mert az IP címük
különböző.
Ezeknek a „másodlagos” karaktereknek a megszerzett
aranyát valahogy át kell nyomni és ennek a
legegyszerűbb módja, ha valamilyen eszközt átpasszol az
értéknél csak kicsit drágábban vagy az alatt
is esetleg.
Nem akarok senkit gyanúsítgatni, de volt olyan időszak
amikor délután 2 és délután 4
között kábé 40-50 ezer aranyat húztam be
abból, hogy megvettem dolgokat az értékénél
jóval olcsóbban. (4-5ezer arany értékű
amuletteket 2ezerért, meg hasonlók)
Ha az ilyen karaktereket felismered, név szerint érdemes figyelni
őket.
10) A(u)kciós
ház
Az
aukciós házban a piacinál magasabb szintű
eszközöket lehet beszerezni, de ha az ajánlatodat
túllicitálják, akkor se puszi–se csoki!
Az
aukcióból hátralevő időt a rendszer
5féleképpen jelzi:
nagyon hosszú > hosszú > közepes > rövid >
nagyon rövid
A legfontosabb, amit tudni kell, hogy a nagyon rövid szakasz
másodpercre pontosan 30 perc!
Ahhoz tehát, hogy másodpercre pontosan ki tudjuk
számítani az aukció végét, azt kell
figyelni, hogy rövidről mikor vált át nagyon
rövidre a rendszer!
A későbbi félreértések elkerülése
érdekében javaslom mindenkinek ezt megjegyezni: http://www.pontosido.hu/ts/time1s.cgi
Saját tapasztalataim szerint a rövid szakasz 1óra
15perc és 1óra 30 perc között szokott lenni,
ezért ha valaki nagyjából tudja, hogy mikor lett rövid,
akkor azt követően jó egy órával érdemes
elkezdeni figyelni mikor vált majd át nagyon rövidre.
Beírsz
egy tulajdonságot a keresőbe (például:Peragos) ,
lehetőleg olyat amire csak egy találatot ad a rendszer (így
gyorsabban frissít!) és nyomkodod a Szűrés gombot másodpercenként, mint
süket a csengőt! Abban a másodpercben, amikor nagyon
rövidre váltott, megnézed a már külön
ablakban megnyitott pontosidő.hu-n a felső
időpontot. Ehhez az időponthoz hozzáadsz kerek 30percet
és azt el tudod küldeni az egyesületed minden tagjának
körüzenetben, akik majd szintén azt az órát
nézik.
Testvériesen elosztjátok az üzenőfalon, hogy ki
melyikre fog licitálni, csak hogy ne egymást
szívassátok meg és kezdődhet a móka.
(Megboldogult Akkád Egyesületet így hoztuk fel anno a 19-ik
helyről az elsőre, mikor még mindenki egyenlő
feltételekkel játszott. Minden normális cuccot mi
húztunk be aukción és megszűnéséig
listavezető volt, ha még emléxik rá valaki.)
Tehát
miután megvan az aukció végének pontos
időpontja a következő „menetrendet” javaslom:
(a példa kedvéért legyen az aukció vége
13:00:00)
- 12:56:00 > Hívj ki valakit csatázni az
arénában (ezzel levéded magad, hogy ne tudjanak
támadni keresőből, amikor sok pénz lesz nálad)
- 12:57:00 – 12:59:00 > Elkezded bepakolni a felesleges cuccokat a
kereskedőhöz + a pénzes csomagjaidat előveheted
(Vigyázz nehogy kifuss az időből illetve korán se
kezdjed el, mert aréna listáról még így is
támadható vagy!)
- 12:59:00 > Átváltasz az aukciós oldalra,
rákeresel a licitálandó tárgyra (legfelül
legyen a találatok között, ha kell név szerint keress
rá! Például: Zeindras Ezüst gyűrű of
delicateness)
- 12:59:00 – 12:59:50 > Egy Ctrl+C–vel vágólapra
másolod azt az összeget, amennyit még megér neked a
cucc! Legegyszerűbb a fejlécnél az arany mennyiséget
kijelölni, úgyis annyit adnál érte, amennyit
bepakoltál. (Pl: 71826). Ezután frissítgetni folyamatosan Szűrés-el egészen
12:59:50-ig.
Ilyenkor már folyamatosan jönnek a licitek, mert nem mindenki tudja
pontosan az aukció végének időpontját!
- 12:59:55 > Utoljára rányomsz a Szűrésre! Ha
még ekkor is kisebb az ár, mint amennyit adnál
érte, akkor király vagy.
- 12:59:58 > Ctrl+V és Ajánlat!
- 13:00:01 > Az Áttekintésekre kattintva elégedetten
nyugtázod, hogy már ott is van a tárgy a csomagok
között!
Sokan
úgy vannak vele az aukción, hogy egy Forinttal sem akarnak
többet adni a tárgyért, mint amit muszáj. Ezt kell
kihasználni, csak jól kell felmérni, hogy mekkora lesz az
az összeg, amiért a végén leütöd az eszközt.
És ha így csinálod, megkíméled magad
egy-két gyalázkodó üzenettől +
néhány támadástól, mivel
Csórikámnak esélye sem lesz, hogy megnézze ki
licitálta felül.
11) Zsoldosok,
alvilág
12) Centurio
és bölcsességek
Nehéz
fába vágom a fejszémet, mivel én elvből nem
küldök emelt díjas sms-t soha, de megpróbálom
összegezni a Plusz szolgáltatásokat.
Remélem nem vezetek félre senkit azzal, hogy
hülyeséget írok.
Centurio:
- 15 perc helyett 5
percenként hívhatsz ki ellenfeleket az arénában, ha
bírod életerővel
- 12 expedíciós pont
helyett 24 pontod lehet, de így is csak 1-et kapsz
óránként
- 1 zsebet kapsz az
eszközeidnek pluszba (mielőtt lejár a centuriod, vegyél
ki belőle mindent, mert utána már késő)
Bölcsességek:
- 4 típusa van
(áldás, pecsét, becsület, titkos tudás),
mindegyikből egyiket veheted csak igénybe.
Áldások:
- Áldás Apollótól: a szerezhető
expedíciós pontok 50%-al emelkednek (tehát minden
második órában 2-öt kapsz)
- Áldás Cerestől: az óránkénti
regenerációt növeli az alkat 50%-ával
- Venus áldása: a karizma maximumát növeli 38-al
(akkor érdemes igénybe venni, ha a karizmán
legalább +38 „felesleg” van)
- Merkúr áldása: a küldetések közti
várakozási időt a felére csökkenti
- Jupiter áldása: az életerőd maximumát
növeli, annyival amennyi az alkatod
Pecsét:
- A praetor pecsétje: a láthatósági szintet
megemeli 2-vel
- A patrícius pecsétje: fél óránként
érkeznek új áruk a kereskedőkhöz ezáltal
- A konzulátus pecsétje: a kereskedőnél
vásárolt és eladott áruk
értékét módosítja 5%-al
- A quaestor pecsétje: a munkáért kapott fizetést
megemeli 3%-al
- Aedil pecsétje: 48 órás piaci
árusítás lehetőségét
kínálja
Becsület:
- A dühödt harcos becsülete: sebzésedhez hozzáadja
a szinted 25%-át
- A fegyverkovács becsülete: a képzettség
maximumát növeli 41-el
- A veterán becsülete: 10%-al nagyobb esélyed lesz, hogy
eltaláld az ellenfelet
- A hős becsülete: az erő maximumát emeli 31-el
- A romboló becsülete: a szinted 10-szeresének
megfelelő összeget von le az ellenfél jól
megérdemelt páncéljából (ez a kedvencem
lenne, ha nem lennének ilyen hülye elveim, mint amilyenek vannak :)
)
Titkos
tudás:
- Titkos tudás az ősöktől: 10% esély, hogy a
kapott TP-t megduplázza
- Titkos tudás a vadállat mesterétől: 50%-al nő
az esélyed a „szörnyek” legyőzésére
(idejét sem tudom, mikor sebzett meg utoljára egy is :) )
- Titkos tudás a készítmény
gyűjtőktől: 50%-al nagyobb esély, hogy megtalálod
a keresett expedíciós tárgyat
- Titkos tudás a merénylőktől: a fürgeség
maximumát növeli 56-al
- Titkos tudás a halhatatlanoktól: az alkat maximumát
növeli 49-el