Nagymester B.

 

Gladiatus titkok

 

 

 

amit senki nem mert elmondani

 

 

 

Tartalomjegyzék:

1) Általános tudnivalók

2Erősítések, lökés általi fejlődés

3) Végleges fejlesztések

4) Eszközök és alap tulajdonságaik

5) Láthatóság piacon, aukción

6) Eszközök kombinációi

7) Tapasztalati pontok, küldetések

8) Taktikák

9) Gyors és hatékony keresés a piacon

10) A(u)kciós ház

11) Zsoldosok, alvilág

12) Centurio és bölcsességek

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Excel táblázatok:

Eszközök ára és értéke táblázat: Gladiatus.xlsx
Utoljára frissítve: 2008.11.22. 12óra

Elő és utó kombinációk: Gladiatus2.xlsx

Eszközök árainak viszonyulása: Gladiatus3.xlsx

Kalkulátorok: Gladiatus4.xlsx
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

1) Általános tudnivalók

Összesen kilenc fő tulajdonságot kell fejleszteni. Ezt megteheted gyakorlással vagy minél jobb eszközök vásárlásával.

A gyakorlás során a fejlesztések összege mindig arányosan többe kerül.

A boltokban az eszközök értéke mindig többe fog kerülni, fajtájától és szinttől függően.

A boltban megvásárolt fegyvert miután nem használod eladhatod a piacon, vagy visszaadhatod a boltosnak az eredeti ár negyedéért.

(Erre van kitalálva a harmadik számú fül, ahová bepakolhatsz, de nem kötelező oda rakni, bármelyik számú oldalra teheted, ha van hely. )

A boltosnak visszaadott eszközöket, ha újra ki akarod venni akkor már NEM kell érte teljes árat fizetni, hanem csak a negyedét, amit neked is fizetett érte.

Tulajdonságok:


Erő:
 

- Növeli a páncél blokkolási értékét. (Blokkolási érték = Erő / 10)
  Ha ráviszed az egeret a páncélra ott írja a blokkolási érték alatt, hogy átmenő erő: +16 (Átmenő erő = Erő / 10)

- Növeli magát a sebzést is, mégpedig szintén úgy, hogy minden tízedik erő után  rátesz egyet a sebzésre.
  Ha ráviszed az egeret a sebzésre ott írja, hogy átmenő erő: +16 (Átmenő erő = Erő / 10)

Képzettség:

- Ettől függ a találati esélyed a harcban  (Találati esély = [te képzettséged / te képzettséged + ellenfél fürgesége] * 100

- Növeli a dupla sebzés (azaz a kritikus ütés) esélyét is a harcban. (Dupla sebzés = Képzettség / 10)
  Ha ráviszed az egeret a sebzésre ott írja a dupla sebzés alatt, hogy ügyesség által: +20

Fürgeség:

- A fürgeség növeli az esélyedet, hogy ne találjanak el  harcban.

- Növeli az esélyedet a dupla találat elkerülésére is.
  Ha ráviszed az egeret a páncélra ott írja a rugalmasságnál, hogy fürgeség által: +25 (Rugalmasság = Fürgeség / 10)

Alkat:

- Amekkora az alkat, annyival növeli óránként az életerődet. (Enyém 224 most, ez percenként 3,7)

- Az alkat növeli az elérhető életerő maximumát is. Dupláját teszi rá mindig. ( +448 nekem)
  Ha ráviszed az egeret az életerőre ott írja, hogy Bónuszon keresztül alkat: +448

Karizma:

- Dupla támadást tesz számodra lehetővé, ha magasabb a karizmád, mint az ellenfeledé. (Dupla támadás esélye % = te karizmád – ellenfél karizmája)
 Ha az ellenfeledé nagyobb, akkor neki van esélye dupla támadásra. A dupla támadás még nem feltétlenül jelent dupla találatot is!

- A karizma befolyásolja még az alvilági csatákban a zsoldost is, amelyiknél a pajzs van kiválasztva. (Veszély = Karizma / 10)
  Ha ráviszed az egeret ott írja a veszélynél, hogy karizma által: +10

Intelligencia:

 

- Az alvilági csatákban befolyásolja azokat a zsoldosokat, ahol a gyógyítás ikon van kiválasztva. (Gyógyítás = Intelligencia)


- Szintén ezeknél a karaktereknél a dupla gyógyítási értéket is befolyásolja. (Dupla gyógyítási érték = Intelligencia / 5)
  Ha ráviszed az egeret a gyógyításra, mindkét értéket ott írja ki.


Életerő:


- Az életerő több részből tevődik össze.

Első tétel  az alap: ez minél magasabb szintre jutsz, annál többet ad. ( A képletet még nem találtam ki)
Második tétel: az eszközökön keresztül is növelheted az életerőt
Harmadik tétel: lökés által is növelhető ideiglenesen ( erről írok majd még részletesen)
Negyedik tétel: az alkaton keresztül növelhető. Erről már írtam. (Alkat x 2)

Páncél:
-  az eszközök által összegyűjtött páncél számít az alapnak, valamint lökés által szintén növelhető
A páncél nagysága sokat számít, mivel elnyeli az ellenfél sebzésének egy részét, ha eltalál. Értelemszerűen minél több, annál nagyobb sebzést nyel el.
Leírom, hogy kell kiszámolni, ha érdekel valakit esetleg: (Az INT függvény az egészre kerekítést jelenti ) :
Minimum elnyelés = INT (páncél / 66) – INT [(páncél - 66) / 660 + 1]
Maximum elnyelés = INT (páncél / 66) + INT (páncél /660)

- Rugalmasság: ettől a tulajdonságtól függ, hogy mekkora esélyed van a kritikus ütés elkerülésére. Vagyis hogy az ellenfél ütése ne számítódjon be kétszeresen.
Ezt úgy növelheted, hogy a fürgeséged minél magasabbra fejleszted és az eszközöknél az értéket növelni tulajdonságokat gyűjtögeted.
Így kapsz egy értéket, ami a harmadik sorban található: Esély a dupla találat elkerülésére: 8%
Ez az érték szinttől függetlenül mindenkinek egyformán arányos. Minél magasabb a rugalmasság, annál nagyobb az esélyed is.
Ha kritikus ütést kapsz, a csatajelentésben az a sor vastag betűvel van írva és kétszer annyi a sebzés, mint lett volna :).

- Blokkolási érték: ez a tulajdonsága a páncélnak abban segít, hogy amikor eltalálnak, nem csak annyi sebzést nyel el a páncél, mint normál esetben,
hanem a teljes sebzéstől megkímél
Ezt úgy növelheted, hogy az erődet minél magasabbra fejleszted és az eszközöknél a blokkolási érték tulajdonságokat gyűjtögeted.
Így kapsz egy értéket, ami a harmadik sorban található: Esély az elhárításra: 4%
Ez az érték szinttől függetlenül mindenkinek egyformán arányos. Minél magasabb a blokkolási érték, annál nagyobb az esélyed is.
Ha blokkoltál egy ütést, a csatajelentésekben kiírja, hogy blokkolva.

Sebzés:
- az alap sebzés is négy tételből tevődik össze.
          Első tétel az alap: ez a fegyvernek a tényleges sebzése (54-79 nekem)
          Második tétel: az eszközök által összegyűjtött plusz sebzések száma (+44)
          Harmadik tétel: az ármenő erő, amiről már írtam (erő /10)
          Valamint a lökés általi ideiglenes tétel a negyedik, ha van ilyen
.

- Dupla sebzés: ez a tulajdonság lehetővé teszi számodra, hogy kritikus ütést okozz az ellenfélnek, azaz a bevitt sebzés duplán számítson
Ezt úgy növelheted, hogy a képzettségedet minél magasabbra fejleszted és az eszközöknél a kritikus sebzési érték tulajdonságokat gyűjtögeted.
Így kapsz egy értéket, ami a harmadik sorban található: Esély a dupla találatra: 4%
Ez az érték szinttől függetlenül mindenkinek egyformán arányos. Minél magasabb a dupla sebzés, annál nagyobb az esélyed is.
Ha kritikus ütést okoztál, a csatajelentésben az a sor vastag betűvel van írva és kétszer annyi a sebzés, mint amennyi lett volna.

Egyéb tulajdonságok, amelyek csak a zsoldosoknál érvényesülnek:

- Veszély: azoknál a zsoldosoknál jelenik meg, ahol a pajzs ikon van kiválasztva. Minél magasabb ez az érték, annál tovább magára vonja az ellenfél
figyelmét az alvilági csatában és addig sem a Gyógyítót fogja támadni az ellenfél.
Ezt úgy növelheted, hogy olyan zsoldost vásárolsz, akinek magas a karizmája és az eszközöknél a fenyegetés tulajdonságokat gyűjtögeted neki.

- Gyógyítás: azoknál a zsoldosoknál jelenik meg, ahol a gyógyítás ikon van kiválasztva. Minél magasabb ez az érték, annál több életet ad vissza minden
kör után a társainak és magának is. (Gyógyítás = Intelligencia * 0.8 + eszközökön keresztüli gyógyítás)
Ezt úgy növelheted, hogy olyan zsoldost vásárolsz, akinek magas az intelligenciája és az eszközöknél a gyógyítás tulajdonságokat gyűjtögeted neki.

- Dupla gyógyítási érték: szintén azoknál a zsoldosoknál jelenik meg, ahol a gyógyítás ikon van kiválasztva. Minél magasabb ez az érték,
annál több esélyed van, hogy a gyógyítás duplán számítson. (Dupla gyógyítás = Intelligencia * 0.2 + eszközökön keresztüli gyógyítás)
Ezt úgy növelheted, hogy olyan zsoldost vásárolsz, akinek magas az intelligenciája és az eszközöknél a kritikus gyógyítási érték tulajdonságokat gyűjtögeted neki.

 

Tulajdonságokhoz még:

Az 6 fő tulajdonságnak van egy alapja, ebből lehet kiszámítani a maximumot.(erő, képzettség, fürgeség, alkat, karizma, intelligencia)

Maximum tulajdonság = (Alap x 1,5 ) + Szint    Példa: én 39-es szintű vagyok, az erőm alap 50. Tehát maximum = (50 x 1,5) + 39 => 114

Tényleges tulajdonság: az alap tulajdonságokhoz hozzáadódik az eszközökön összegyűlt tulajdonság
És ez nem lehet több, mint a maximum természetesen.

Tehát ha nekem az alap 50, eszközökön keresztül kapok +74-et, ezért összesen 124 lenne az erőm, de mivel 114 a maximum, így 114 az erőm. :(

Becsület:

A becsületnek a toplistában elfoglalt helyed szempontjából van csak jelentősége.
A kapott becsület mindig az expedíción és istállóban szerzett arany 10%-a.

 

2) Erősítések, lökés általi fejlődés

Elsőként az italokat írom le. Ezekkel a már említett 6 fő tulajdonság növelhető ideiglenesen:

 

Flaska: növeli a kívánt tulajdonságot 1 órán keresztül, abban az esetben is ad pluszt, ha már elérted a maximumot.
Használata: a karaktered képére kell ráhúznod

kekkis.gifsargakis.gifzoldkis.gifbarnakis.giflilakis.gifimage046.gif

 

Ampulla: növeli a kívánt tulajdonságot 2 órán keresztül, abban az esetben is ad pluszt, ha már elérted a maximumot.
Használata: a karaktered képére kell ráhúznod

kekkozepes.gifsargakozepes.gifzoldkozepes.gifbarnakozepes.giflilakozepes.gifimage047.gif

 

Flakon: növeli a kívánt tulajdonságot 4 órán keresztül, abban az esetben is ad pluszt, ha már elérted a maximumot.
Használata: a karaktered képére kell ráhúznod

keknagy.gif sarganagy.gif zoldnagy.gif barnanagy.gif lilanagy.gif image048.gif

 

Palack: növeli a kívánt tulajdonságot 8 órán keresztül, abban az esetben is ad pluszt, ha már elérted a maximumot.
Használata: a karaktered képére kell ráhúznod

kekorias.gif sargaorias.gif zoldorias.gif barnaorias.gif lilaorias.gif image049.gif



Kis köszörűkő:
növeli a sebzést 1 órán keresztül, csak a fegyvereken használható.
Használata: a fegyveredre kell ráhúznod

kiskoszoruko.gif

 

Bőrfoszlány: növeli a páncélt 1 órán keresztül (fegyver és ékszer kivételével mindenre használható)
Használata: az eszközre kell ráhúzni

borfoszlany.gif

 

Galagonya: növeli az életerőt 2 órán keresztül, abban az esetben is ad pluszt, ha már elérted a maximumot.
Használata: a karaktered képére kell ráhúznod

eletkozepes.gif

 

Tajgagyökér: növeli az életerőt 4 órán keresztül, abban az esetben is ad pluszt, ha már elérted a maximumot.
Használata: a karaktered képére kell ráhúznod

eletnagy.gif

 

Ginko levelek: növeli az életerőt 8 órán keresztül, abban az esetben is ad pluszt, ha már elérted a maximumot.
Használata: a karaktered képére kell ráhúznod

eletorias.gif

 

Fontos!
Két teljesen egyforma erősítést nem használhatsz, mert ha ráhúzod akkor felülírja azt, amelyik már bent volt és így elveszik.
(Tehát például, ha bent van egy kék palackod, ami +1 erőt ad, és hátravan belőle mondjuk még 3 óra és ráhúzol a karakteredre egy másik kék palackot,
ami szintén +1 erőt ad, akkor csak 8 órán keresztül fog adni erősítés, ami pedig bent volt 3 óra még az elveszik.)

Másik fontos!
Ha már bent van egy +5-öt adó italod például (mindegy, hogy milyen), akkor már nem tudsz betenni abból a tulajdonságra adóból kisebbet.
(Tehát ha van egy +3-as kék ampullád és egy +2-es kék flakonod, akkor mindenképpen a +2-est tedd be előbb, mert csak úgy tudod a +3-ast is betenni.)

 

 

Ide kapcsolódnak még a porok, amelyek a fejlesztések között találhatóak meg, de ideiglenes pluszt adnak csak:

Kék por, sárga por, zöld por, barna por, lila por, piros por: növeli a kívánt tulajdonságot 1 órán keresztül
Használata: rá kell húzni az egyik eszközre (a kék csak ékszereken használható)

kekpor.gif sargapor.gif zoldpor.gif barnapor.gif lilapor.gifimage050.gif

Fontos!
Ha valamelyik tulajdonságod maximumon van, nem szabad használni, mert rá tudod húzni az eszközre, de nem nyersz vele semmit!

 

Az lökés általi erősítések speciális fajtája még:

Receptek: aktiválás esetén növeli az egyesület minden tagjának a tulajdonságát 1 órán keresztül.
Használata: az egyesület jogosult tagjai tudják aktiválni

kekrecept.gif sargarecept.gif zoldrecept.gif barnarecept.gif lilarecept.gif image052.gifspecrecept.gif specrecept1.gif

A receptekre is igaz, amit az erősítéseknél már leírtam. Két egyforma receptet nem lehet betenni a könyvtárba, mert felülírja a régit és eltűnik az egyik!
A recept aktiválási árát az egyesületben lévő tagok száma (és a recept szintje) befolyásolja.
Minél többen vannak az egyesületben, értelemszerűen a recept aktiválási ára annál magasabb lesz!

 

3) Végleges fejlesztések

Púder: véglegesen növeli a tulajdonságokat. ( a kék csak ékszereken használható)
Használata: valamelyik eszközre kell ráhúzni (eszközönként csak egy használható)

kekpuder.gif  sargapuder.gif  zoldpuder.gif barnapuder.gif  lilapuder.gif image051.gif

Megjegyzés: a fürgeséget adó púder többszörösét éri, mint a többi, mert főként expedíción lehet csak hozzájutni

 

Köszörűkő: véglegesen növeli a sebzést ( csak fegyvereken használható)
Használata: a fegyverre kell ráhúzni

koszoruko.gif

 

Védő felszerelés: véglegesen növeli a páncélt (fegyver és ékszer kivételével mindenre használható)
Használata: az eszközre kell ráhúzni

vedofelszereles.gif

 

Tisztító szivacs: a végleges fejlesztések eltávolítására nyújt lehetőséget

tisztitoszivacs.gif

 

Fontos!

A tisztító szivacsnak van egy maximális szintje, ami az eszközök szintjénél ha kisebb, akkor nem tudod használni!
(Tehát egy 10-es szintű eszközről nem tudod eltávolítani a fejlesztést egy olyan szivaccsal amin ez áll: az eszköz maximális szintje 5)
Ez a maximális szint pedig annyi, ahányas szintű maga a szivacs.

A tisztító szivacsot boltban csak rubinért tudod megvásárolni.
A piacon megvásárolt szivacsot NE add vissza a boltosnak, mert rubint nem kapsz érte, viszont ha újra ki akarnád venni, ahhoz már rubin kellene!

Használat után a szivacs és a tulajdonság is eltűnik, amit le akartál venni az eszközről!

 

Összegzés:

Az életerőt növelő erősítések a saját szintjük kétszeresét adják (Pl: egy 30-as szintű galagonya +60-al növeli az életerődet)

A páncélértéket növelő fejlesztések is a saját szintjük kétszeresét adják. (Pl: egy 30-as szintű védő felszerelés +60 páncélt ad)

A sebzést növelő fejlesztések 5 szintenként adnak egyel több sebzést. (Pl: 1-5-ig: +1sebzés; 6-10-ig: +2 sebzés; 11-15-ig: +3 sebzés;)
Viszont az ára nem ugyanannyi! Ha jól akarsz járni a boltban, akkor keresd az 1-es, 6-os, 11-es, 16-os, 21-es, 26-os, 31-es, 36-os, stb.. köszörűköveket!

Az hat fő tulajdonságot növelő fejlesztések és erősítések +8,+8,+9 ritmusban növekednek:
(Az árak itt is szintenként változnak, úgyhogy érdemes odafigyelni, ha boltból vásárolsz!)

-  1.szinttől -  8. szintig > +1 tulajdonság
-  9.szinttől – 16.szintig > +2 tulajdonság
- 17.szinttől – 25.szintig > +3 tulajdonság
- 26.szinttől – 33.szintig > +4 tulajdonság
- 34.szinttől – 41.szintig > +5 tulajdonság
- 42.szinttől – 50.szintig > +6 tulajdonság
- 51.szinttől – 58.szintig > +7 tulajdonság
- 59.szinttől – 66.szintig > +8 tulajdonság
- 67.szinttől – 7x.szintig > +9 tulajdonság



Ezeket a szinthatárokat érdemes figyelembe venni a recepteknél is, hogy az aktiválás kevesebbe kerüljön.
(Csak egy példa: egy 45-ös recept aktiválási költsége 3571 arany/fő, egy 50-es recepté 4902 arany/fő. És mindkettő +6 tulajdonságot ad)

Fontos!

A 0.4.0 verzió bevezetése óta minden fejlesztést csak a saját szintjénél maximum 5-el kisebb eszközökre lehet alkalmazni. Ennél kisebbre nem.
Ha olyat tapasztalsz, hogy egy eszközön a lehetségesnél nagyobb fejlesztés található, akkor azt a verzió bevezetése előtt tették rá, amikor még lehetséges volt.
Ez még egy megoldandó feladat a GameForge számára, hogy ezeket a „túlfejlesztett” eszközöket hogyan viszi majd ki a játékból. :D

 

4) Eszközök és alap tulajdonságaik

Fegyverek: alap sebzést adnak, van egy minimum sebzés és egy maximum sebzés
A minimum és a maximum adja az átlagot, amit meg lehet határozni.
Átlag sebzés = (Szint / 2) + 1,5

Példa: Egy 5-ös szintű szigonylándzsa(2-6) átlag sebzése: 4. Egy 9-es szintű gladius(3-9) átlag sebzése:6.

Tehát a későbbiekben erre az átlagra jönnek rá az erősítések és a bónuszok majd.

 

Pajzsok: alap páncél = (Szint x 10) +20

Példa => Egy 8-as szintű pajzsnak 100 az alap páncélja. Egy 42-es szintű pajzsnak 440 az alap páncélja

 

Mellkasi páncél: alap páncél = (Szint x 10)
=> kivétel: bőr páncél > (Szint x 10) + 5

Példa => Egy 21-es szintű mellkasi páncélnak 210 az alap páncélja. Egy 41-es szintűnek 410 az alap páncélja.
Példa a kivételre => Egy 21-es szintű bőr páncélnak 215 az alap páncélja.

 

Sisakok: alap páncél = (Szint x 5)
=> kivétel: vassapka > (Szint x 5) + 2
=> kivétel: thracian > (Szint x 5) + 3

Példa => Egy 28-as szintű sisaknak 140 az alap páncélja. Egy 40-es szintűnek 200 az alap páncélja.
Példa a kivételekre => Egy 28-as szintű vassapkának 142 az alap páncélja. Egy 28-as szintű thraciannak 143 az alap páncélja.

 

Kesztyűk: alap páncél = (Szint x 3)

Példa: Egy 12-es szintű kesztyűnek 36 az alap páncélja. Egy 45-ös szintűnek 135 az alap páncélja.

 

Cipők: alap páncél = (Szint x 6)

Példa: Egy 15-ös szintű cipőnek 90 az alap páncélja. Egy 39-es szintűnek 234 az alap páncélja.

 

Gyűrűk, amulettek: nem adnak +tulajdonságot alapból

 

Az alábbi táblázatban megnézhető, hogy melyik eszköz melyik szinten lépett be a játékba:
(Ennek jelentősége lesz az egész játék során, márcsak az áraik szempontjából is)

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Ütő
Rövid kard
Rövid tőr

Éles tőr
Csatasarló

Széles kard
Belező

Szigony
Hosszú kard
Balta

Szigonylándzsa

Széles balta
Kalapács

A halál
angyala

Schiavone

Gladius

-

Deszkák

Fa pajzs

Kör pajzs

Háló

Sárkánypajzs

Ezüst pajzs

Toronypajzs

Tűzpajzs

Tűztoronypajzs

Titániumpajzs

Rongyok
Bőr páncél

Dupla bőr

Réz vállak

Fél lemez

Réz lemez

Catenarian páncél

Vas lemez

Egész lemez

Vas vállak

Keménybőr páncél

Vassapka
Bőrsapka

Myrmillo
Tracian

Gladiátor sisak

Koponya sisak

Réz-sisak

Viking sisak

Centurio

Szög sisak

Centurio teljes sisak

Bronz centurio

Bőrkesztyű

Réz heveder

Rézkesztyű

Harci bőrkesztyű

Bőr heveder

Vas biztosító

Szegecs kesztyű

Lemez heveder

Lemez biztosító

-

Szandál

Bőr szandál

Bőr csizma

Harci bőr csizma

Réz kötés

Vadász csizma

Kemény bőr kötés

Ezüst harci csizma

Szegecs csizma

Lemez csizma

 

Az eszközök árának és értékének a táblázatát megtaláljátok ebben a táblázatban:
Az első adat a bolti ár, a másik a visszavásárlási ár. (Példa: 840 / 210)
Az árak a zöld színű eszközökre vonatkoznak!
A táblázatot folyamatosan frissítem majd.

http://bierkoffglad.uw.hu/gladiatus.xlsx

 

5) Láthatóság piacon, aukción

Az alábbi képlet alapján lehet kiszámolni, hogy hányas szintű eszközöket látsz a piacon és az aukción:

Piacon látható eszközök szintje = Szinted x 1,25
Aukción látható eszközök szintje = (Szinted x 1,25) + 5

Nos, ez kiegészült az új szabály szerint annyival, hogy az így kapott érték nem lehet több, mint 9.
Ezért tehát 37-es szinttől felfelé már így határozható meg legegyszerűbben a láthatóság:

Piacon látható eszközök szintje = Szinted + 9
Aukción látható eszközök szintje = Szinted + 14

Megjegyzés!

A boltban található eszközökre is ez a két képlet vonatkozik, attól függően, hogy rubinos az eszköz vagy simán aranyért is megvehető.
A csak aranyért megvásárolható eszközökre az első képlet vonatkozik természetesen, a rubinos eszközök lehetnek ennél 5 szinttel magasabbak is.

A 0.4.0 verzió óta az eszközök színét nem az eszköz szintje határozza meg. Az újítás bevezetése óta szintén befolyásoló tényező lett az árakban is.
Egyenlőre csak fehér, zöld és kék színű eszközök vannak. A többi szín feltehetőleg egy későbbi fejlesztéssel nyer majd értelmet.

A színek az alábbiak szerint vannak meghatározva:

fehér betű: csak a belépő szintű (alap) fegyvereknél található meg (1–9. szintig)
zöld betű: a fegyverek többsége ebbe a csoportba tartozik
kék betű: főleg a sima és az alvilági küldetéseken szerezhető, de boltban és aukción is előfordul. Ára 10%-al több, mint a zöld eszközöké!!
rózsaszín betű:
narancssárga betű:
piros betű:

Fontos!

Függetlenül attól, hogy hányas szintű vagy, bármilyen eszközt használhatsz, ha már egyszer hozzá tudtál jutni. Ez nincs korlátozva.



6) Eszközök kombinációi

A 10.-ik szint elérését követően belépnek a játékba a kombinált eszközök, amelyek valamilyen pluszt adnak alapból.

11. szint elérése után: megjelennek az „utó kombik”. (Én neveztem el így őket, ezt használom majd ezután.)
16. szint elérése után: megjelennek az „elő kombik”.
27. szint elérése után: megjelennek az olyan eszközök, amelyeken lesz előkombi és utókombi is

Kiszámítani pedig úgy lehet a konkrét kombinációt, amit keresel, hogy összeadod az előkombi, az eszköz és az utókombi belépési szintjét.
Vagyis egy Zeindras Ezüst gyűrű of delicateness az 32+1+21=54. Azaz legelőször 54.-es szinten találkozhatsz vele csak.

Teljes listát találsz majd a második táblázatban, hogy melyik kombináció mit ad pontosan.

http://bierkoffglad.uw.hu/gladiatus2.xlsx


A következő iránylevek az összes kombinációra érvényesek, ezekre mindig figyelj:

·         A %-os +/- sebzések csak a fegyverekre érvényesek, mert csak annak van alap sebzése.

·         A %-os +/- páncél a fegyverekre és az ékszerekre nem érvényes, mert nincs alap páncélértékük.

·         A %-os +/- erő az ékszereknél nem érvényesül.

·         A %-os +/- képzettség a cipőknél nem érvényesül.

·         A %-os +/- fürgeség a mellkasi páncéloknál nem érvényesül.

·         A %-os +/- karizma a pajzsoknál nem érvényesül.



7) Tapasztalati pontok, küldetések

A játék során tulajdonképpen az a feladatod, hogy minél magasabb szintre fejleszd magad, ehhez pedig szükséged van tapasztalati pontokra ( TP ).

Tapasztalati pontot kétféleképpen szerezhetsz. Harcolsz az arénában vagy küldetést teljesítesz.
(Igazából van egy harmadik lehetőség is, az istállómunka, de én nem szoktam soha elküldeni dolgozni a karakterem.)

Tapasztalati pontok az arénában:

Az arénában megvívott győztes harcok alkalmával szerezhetsz TP-t.
Az alábbi listában láthatod, mennyi az a szint, aminél lejjebb már nem érdemes támadni valakit:

1-9. szintig: a veled azonos szintű ellenfelek legyőzéséért jár csak.
10-19.szintig: a tőled 1 szinttel gyengébb ellenfelek legyőzéséért is már jár TP.
20-29.szintig: a tőled 2 szinttel gyengébb ellenfelek legyőzéséért is már jár TP.
30-39.szintig: a tőled 3 szinttel gyengébb ellenfelek legyőzéséért is már jár TP.
40-49.szintig: a tőled 4 szinttel gyengébb ellenfelek legyőzéséért is már jár TP.
ésígytovább…

Fontos!

Abban az esetben is kapsz TP-t, ha téged hívnak ki és nyersz. Csak ez valamiért nincs benne a jelentésben, amit küldenek.

Küldetések:

Sikeresen teljesített kocsmai küldetés a másik lehetőség arra, hogy tapasztalati pontot szerezz.
Többféle feladat létezik, íme egy-két jótanács:

Győzz le valakit az arénában: nem kötelező olyannal harcolnod, aki előtted van az arénában.
Ilyen küldetés esetében én javaslom, hogy olyan ellenfelet válassz, aki ellen a legkisebb életerő veszteséggel letudod a küldetést.
Az új aréna szabály szerint, nem támadhatok olyat, aki 8-10 szinttel gyengébb nálam. Viszont erre is van megoldás.
A fórumban van egy olyan topik, hogy „Kitiltott felhasználók”. Itt kinézek magamnak valami lúzert, akit multizás miatt kitiltottak egy évre.
Mivel nem tud belépni a karakteréhez, ezért feljelenteni sem tud amiatt, hogy én 39-es szintű vagyok ő pedig csak 3-as szintű. Logikus. :)

Valamilyen felszerelés beszerzése: mindig érdemes megnézni a piacon, hogy meg lehet-e vásárolni esetleg a kért tárgyat olcsón.
Néha előfordul, hogy a piacon megvett tárgy szintje nem elég magas és a kocsmáros nem fogadja el, mert jobbat akar.
Ezt nem lehet tudni előre, sajnos, mert a küldetésnél nincs kiírva, hogy hányas szintűt kér.
Olyan eset is előfordul, hogy a küldetést nem a kocsmárosnál kell befejezned, mindig figyeld hogy kinek kell vinni a kért eszközt!

Gyilkolj valamilyen „szörnyet”: vannak olyan „szörnyek”, amelyeknek a helyét pontosan meg lehet határozni, de akad olyan is, amelyik mindig máshol tűnik fel.
Ezek játék közben változnak is, hogy ne legyen unalmas mindig ugyanazok ellen küzdeni.

1-20 szintig:
Ködös hegyek: -
Sötét erdő: farkas,
Barbár falu: barbár,
Bandita tábor: bandita,
Ősi templom: őr,
Kalóz kikötő: kalóz,
Farkas barlang: farkas,
Egyéb karakterek, amelyeknek nincs állandó helyük: szökevény, hárpia,

21-40 szintig:
Ködös hegyek: -
Sötét erdő: disznó,
Barbár falu: másik barbár,
Bandita tábor: ifjú szolga,
Ősi templom: testőr,
Kalóz kikötő: másik kalóz,
Farkas barlang: farkas,
Egyéb karakterek, amelyeknek nincs állandó helyük: áruló, hárpia, medúza,


41-60 szintig:
Ködös hegyek: -
Sötét erdő: leopárd,
Barbár falu: viking harcos,
Bandita tábor: rabló,
Ősi templom: zsoldos,
Kalóz kikötő: csempész,
Farkas barlang: farkas,
Egyéb karakterek, amelyeknek nincs állandó helyük: lázadó, cerberus, medúza,


61-80 szintig:
Ködös hegyek: -
Sötét erdő: medve,
Barbár falu: vandál,
Bandita tábor: törvényen kívüli,
Ősi templom: rendőr,
Kalóz kikötő: fejvadász,
Farkas barlang: farkas,
Egyéb karakterek, amelyeknek nincs állandó helyük: eretnek, cerberus, minotaur,

Fontos!

Abban az esetben, ha nem tudod befejezni a küldetést mielőtt átlépnél egy ilyen határt, akkor a feladat teljesíthetetlen lesz!
Tehát 20-as és 40-es szinten akkor kezdj el ilyen küldetést, ha úgy érzed, még szintlépés előtt be is tudod fejezni!

 

Küldetés befejezése: a küldetést minden esetben annál a személynél kell befejezned, aki a küldetést adta számodra.
Azt a kocsmában meg tudod nézni, hogy melyik ez a személy. Neki kell leadni a tárgyakat illetve tőle kapod meg a jutalmat.
Kép teszek be mindegyikről azért:

Lovászfiú: az istállóban található meg. Kép: <Lovászfiú>
Aréna mestere: az arénában található meg. Kép: <Aréna mestere>
Kocsmáros: a kocsmában található meg. Kép: <Kocsmáros>
Edző: a gyakorlás menü alatt érhető el. Kép: <Edző>
Árverésvezető: az aukciós házban található meg. Kép: <Árverésvezető>
Szélhámos: a piac menüpont alatt található meg. Kép: <Szélhámos>


Fontos!

A küldetésen szerzett tárgyakat a csomagok között sárga színű Eszköz kutatás felirat jelzi.
Amennyiben ezeket nem adod át a „megrendelőnek” és lemondod a küldetést, nem fogod tudni sokáig használni, mert el fog tűnni rólad.

 

8) Taktikák

Leírok néhány okosságot, amit személy szerint én is alkalmazok és szerintem hasznos lehet mindenki számára:

 

Taktika az arénában: mikor új arénába kerülök át, én azt a taktikát alkalmazom, hogy nem indulok el felfele az aréna listán.
(A 30-39-es arénában 37-es szinten voltam, mikor az első ellenfelet kihívtam az arénában, a 40-49-es arénában ezt már szerintem csak 48-as szinten fogom megtenni.)
Létezik ugyanis az a szabály, hogy ha előtte harcoltál valakivel, akkor valamennyi ideig (állítólag 60 percig) nem tudnak téged támadni.
Ilyenkor kapod azt az üzenetet, hogy: „Az ellenfeled nemrég harcolt az arénában és mivel te becsületes vagy bla bla”
Ez alól kivétel az arénalistás támadás. Ott bármikor megtámadhatnak, ha előttük vagy 1-2-3-4 hellyel.
Tehát, ha az aréna lista végén vagy, akkor minimalizálni tudod ezt a kockázatot.
Persze, ilyenkor is figyelj arra, hogy aki utánad éri el a 40-es szintet például, az mögéd fog bekerülni a listára.

Ha túl korán indulsz el felfele az aréna listán, azzal csak magadat szopatod, mert mindenki a leggyengébbet fogja ütni az előtte levő négy közül.
Figyelj tehát mindig arra, hogy az előtted levő négy embert még keresőből se támadd meg, amíg el nem éred azt a szintet, mikor már érdemes lesz elindulni.
Ezzel a taktikával is fel lehet érni a csúcsra, betettem képeket, hogy bizonyítsam:

<Kép1> <Kép2> <Kép3>


Taktika az arany megtartásához: mikor lejár egy expedíció és pénzt kapok (vagy bárhonnét máshonnan persze), én egyből befektetem eszközökbe.
A piacon mindig lehet találni olyan cuccokat, amit az értékénél csak kicsivel adnak drágábban, sőt nem ritka az olyan eszköz sem, amit érték alatt ad el a tulajdonosa.
Itt kapnak komoly szerepet a játékban szerintem azok az eszközök, amelyek negatív tulajdonságokat adnak, mert azt mindig olcsón tudják csak eladni.
Külön érdemes odafigyelni a gyűrűkre és amulettekre, mert azok nagy értékűek és kis helyet is foglalnak a hátizsákban.

A piacon megvásárolt illetve expedíción szerzett eszközöket ne vedd ki a csomagok közül. Mindig csak az utolsó négyet látod, de ez nem jelenti azt, hogy a többi elveszik. Akármennyi csomagot bent hagyhatsz. Ez azért is jó, mert így nem számít bele a hátizsákod értékébe sem.

A hátizsák kettes fülébe pakold a sokat érő gyűrűket, amuletteket valamint a tartalék felszerelésedet, amit még használni fogsz. (erre mindjárt kitérek bővebben).
A hátizsák egyes fülét pedig hagyd üresen, ide fogod majd bepakolni, amit a csomagok közül kiveszel és egyből leadsz a kereskedőknek.

<Kép>

Arra is érdemes figyelni, hogy ha éppen támadható vagy legyen mindig 0 az aranyad. Ha a kapott aranyat nem tudod pontosan elkölteni, add be a maradékot az egyesület kasszájába.
Azt ugyanis nem jegyzi meg senki, ha 20-30 aranyat lehúzott rólad, viszont ha több alkalommal is megtámad és soha nem kap még 1 aranyat sem, akkor meg fogja jegyezni, hogy téged nem érdemes támadni.
Mikor ezeket a sorokat írom, 40-es szintű vagyok és az elvesztett aranyam 4.319 ! 
Három hónap alatt kevesebb aranyat veszítettem, mint amennyi a legnagyobb zsákmányom volt!

 Taktika az élet növeléséhez: rengeteg ember elköveti azt a hibát, hogy rosszul építi fel a karakterét. Legtöbbször előforduló hiba, hogy a minél nagyobb sebzés illetve páncél érdekében elhanyagolják az alkatot. A fórumban is rengeteg ilyen hozzászólás olvasható, hogy: „Az alkat nem számít, mert…”.
Két nap múlva meg ugyanannak az embernek sír a szája, hogy miért ilyen drága a kaja a piacon.

Pedig egyszerű a megoldás!
Tartalék felszerelést kell beszerezni, amit majd kizárólag támadásoknál fogsz csak használni. Felépíted normálisan a karakteredet, -különös tekintettel az alkatra, ugye- és azon a felszerelésen kívül amit viselsz, beszerzel még egy-két cuccot is. Olyat természetesen, ami sebzésre és páncélra gyúr rá erősen.
Példa: Én amulettnél és gyűrűnél kizárólag Delicateness párti vagyok, más utókombis ékszer nálam szóba sem jöhet. De tartalék ékszernek beszerzek például 3 Táliths-osat. Ami, mint tudjuk +7 sebzést és +400 páncélt ad. Ugyanígy cipőből, kesztyűből, sisakból is be lehet szerezni egy tartalékot.

Tehát adott egy normálisan felépített karakter (esetemben 160-as alkattal) és adott egy tartalék „támadó felszerelés”, amit bármikor átcserélhetsz.
Ugyanis, nem akkor kell agyonverni valakit, amikor ő támad meg. Ha megver akkor sem tud lóvét lenyúlni (lásd eggyel feljebbi taktika), akkor meg nem mindegy?
Ami életerőt elveszítek a 160-as alkat felnyomja 1-2 óra alatt. Ha meg úgy döntök, hogy visszaütök, akkor átcserélem a fele felszerelésem és +30-al nagyobb sebzéssel valamint +1500-al nagyobb páncéllal a megfelelő pillanatban beleverek olyat a fejébe, hogy megszakad. Ennyi.

Már időtlen idők óta nem költöttem egy aranyat sem kajára, ha küldetésben kapok mondjuk egy csirkét, akkor eladom jó pénzért!
Persze legalább 8-szoros haszonnal! Fizesse meg, ha zabálni akar! :)

Kiegészítés: természetesen úgy is fel lehet építeni a karaktert, hogy minden tulajdonságod maximumon legyen, igazából erről kellene, hogy szóljon a játék!
Ez a tanács főleg a játéknak arra a részére vonatkozik, amikor még a kombinált eszközök nem lépnek be olyan szinten, hogy mindenből 100%-od lehessen.

Taktika a támadások elkerüléséhez (összegzés):
- „Támadj, hogy ne támadhassanak”. Ha nemrég harcoltál az arénában, nem enged megtámadni keresőből a rendszer. Legfeljebb aréna listáról tudnak csak megtámadni, azok pedig gyengébbek nálad, ha okosan csinálod. (Lásd fentebb: Taktika az arénában)
- Az egyenleged mindig legyen nulla arany, mikor nem vagy aktív a játékban. ( Lásd fentebb: Taktika az arany megtartásához)
- A lehető legkevesebb helyen találkozzanak a neveddel, ne vond magadra a figyelmet (piac, egyesület, toplista, fórum)
- Profil jó megszerkesztése is fontos, arra az esetre, ha valaki mégis odatéved az adatlapodra. Hátha le tudod beszélni két mondattal arról, hogy megtámadjon! (De ne azt csináld, mint a játékosok 99%-a, hogy beírja azt, hogy: „Ha meg mersz támadni leverem a csapattársaid veséjét!”. Legyél kreatív! :) )
- Még egy tipp: én ha kihívok valakit harcolni, előszeretettel választok olyanokat, akiknek alacsony az alkata, mert ők általában nem támadnak vissza, ugyanis drága pénzért veszik a kaját a piacon és jobban meggondolják, hogy támadjanak e, mint például én 199-es alkattal. :)

 

9) Gyors és hatékony keresés a piacon

Amint azt a taktikák részben mondottam volt, az arany megtartásának legjobb módja, ha nem tartasz magadnál pénzt és árúba fekteted.
Ahhoz, hogy ezt megtedd, hatékonyan kell tudnod keresni a piacon.

A piacon való csoportosításnak - jelenleg - 4 fajtája van. Eladó szerint, ár szerint és az árú piacon még hátralevő ideje szerint rendezheted sorba az eszközöket.
(Ha kétszer kattintasz a rendezésre a sorrend megfordul: növekvő - csökkenő, A-tól z-ig – z-től A-ig, legkevesebb hátralevő idő – legtöbb hátralevő idő)
Miután
sorba rendezted valamelyik szempont szerint az eszközöket nem kell az oldalak között egyesével lépegetned.
Van a címsorban egy szám, amit át kell csak írni és egyszerre több oldalt is ugorhatsz.

Kép róla: <Lapok oldalszáma>

Rengeteg olyan eszköz van a piacon, amit az eladó az értéknél csak kicsivel drágábban rakott ki. Vagy mert gyorsan kell neki a pénz, vagy mert gyenge az eszköz.
Sőt nem ritkák az olyan cuccok sem, amit az eladó az értéknél alacsonyabb áron rak ki a piacra. (Nem kérdeztem meg még soha, hogy miért) :)
Ezeket az eszközöket kell megtalálni.

Első és legjobb csoportosítási mód az ár szerinti rendezés. Ezt kombinálni is tudod. Először beírod a keresőbe, hogy of és csinálsz egy szűrést. Utána rendezed sorba a dolgokat ár szerint. (Így a 10 szintnél alacsonyabb eszközöket kizárod a rendezésből.) Ha így teszel biztosan fogsz találni olyan eszközt, ami kevesebbe kerül, mint amennyi az értéke. A kerek számoknál érdemes odafigyelni még jobban.
És ha találtál egyet, ami olcsóbba kerül az értéknél, mindenképpen jegyezd meg az eladó nevét is. :)

Második rendezési elv az eladó neve szerinti rendezés. Ennek akkor van értelme, ha találtál valakinél egy olcsóbb cuccot és kíváncsi vagy nem tett-e be esetleg más eszközt is olcsóbban. Ilyenkor eladó szerint kell sorba rendezni az eszközöket. Ebben az esetben nem árt, ha tudsz egy-két dolgot:
- A nagybetűk előbbre vannak, mint a kisbetűk. Tehát, aki mondjuk kis „a” betűvel írja a nevét, azt kábé az oldalak felénél találod meg. Aki a teljes nevét nagybetűvel írja, azt az első pár oldalon megtalálod.
- A különleges karaktereket teszi legelőre a rendszer, az ékezetes magyar betűk a Z után következnek.

Harmadik rendezési elv az eszköz piacon hátralevő ideje szerinti. Ennek akkor van értelme esetleg, ha éjszaka fent vagy, mert akkor már senki nem rak be cuccot 2 vagy 8 órára, hanem csak 24-re általában.

Negyedik rendezési elv a szint szerinti rendezés. Hasznos fejlesztés volt ezt bevezetni, mert így könnyen megtalálod a legmagasabb szintű eszközöket.
És a többi rendezési elvnél is segít a gyors találatban az, hogy a szint mellette ki van írva.

Fontos!

Azt tudnia kell mindenkinek, hogy vannak olyan emberek, akik több karaktert is visznek egyszerre. (Pl: munkahelyen vagy suliban csinál egy másik karaktert)
Ezeket az embereket a Game Operátor sem tudja kiszúrni, még a legjobb tudása mellett sem, mert az IP címük különböző.
Ezeknek a „másodlagos” karaktereknek a megszerzett aranyát valahogy át kell nyomni és ennek a legegyszerűbb módja, ha valamilyen eszközt átpasszol az értéknél csak kicsit drágábban vagy az alatt is esetleg.
Nem akarok senkit gyanúsítgatni, de volt olyan időszak amikor délután 2 és délután 4 között kábé 40-50 ezer aranyat húztam be abból, hogy megvettem dolgokat az értékénél jóval olcsóbban. (4-5ezer arany értékű amuletteket 2ezerért, meg hasonlók)
Ha az ilyen karaktereket felismered, név szerint érdemes figyelni őket.

 

10) A(u)kciós ház

Az aukciós házban a piacinál magasabb szintű eszközöket lehet beszerezni, de ha az ajánlatodat túllicitálják, akkor se puszi–se csoki!

Az aukcióból hátralevő időt a rendszer 5féleképpen jelzi:
nagyon hosszú > hosszú > közepes > rövid > nagyon rövid

A legfontosabb, amit tudni kell, hogy a nagyon rövid szakasz másodpercre pontosan 30 perc!
Ahhoz tehát, hogy másodpercre pontosan ki tudjuk számítani az aukció végét, azt kell figyelni, hogy rövidről mikor vált át nagyon rövidre a rendszer!
A későbbi félreértések elkerülése érdekében javaslom mindenkinek ezt megjegyezni: http://www.pontosido.hu/ts/time1s.cgi
Saját tapasztalataim szerint a rövid szakasz 1óra 15perc és 1óra 30 perc között szokott lenni, ezért ha valaki nagyjából tudja, hogy mikor lett rövid, akkor azt követően jó egy órával érdemes elkezdeni figyelni mikor vált majd át nagyon rövidre.

Beírsz egy tulajdonságot a keresőbe (például:Peragos) , lehetőleg olyat amire csak egy találatot ad a rendszer (így gyorsabban frissít!) és nyomkodod a Szűrés gombot másodpercenként, mint süket a csengőt! Abban a másodpercben, amikor nagyon rövidre váltott, megnézed a már külön ablakban megnyitott pontosidő.hu-n a felső időpontot. Ehhez az időponthoz hozzáadsz kerek 30percet és azt el tudod küldeni az egyesületed minden tagjának körüzenetben, akik majd szintén azt az órát nézik.
Testvériesen elosztjátok az üzenőfalon, hogy ki melyikre fog licitálni, csak hogy ne egymást szívassátok meg és kezdődhet a móka. (Megboldogult Akkád Egyesületet így hoztuk fel anno a 19-ik helyről az elsőre, mikor még mindenki egyenlő feltételekkel játszott. Minden normális cuccot mi húztunk be aukción és megszűnéséig listavezető volt, ha még emléxik rá valaki.)

Tehát miután megvan az aukció végének pontos időpontja a következő „menetrendet” javaslom:
(a példa kedvéért legyen az aukció vége 13:00:00)

- 12:56:00 > Hívj ki valakit csatázni az arénában (ezzel levéded magad, hogy ne tudjanak támadni keresőből, amikor sok pénz lesz nálad)
- 12:57:00 – 12:59:00 > Elkezded bepakolni a felesleges cuccokat a kereskedőhöz + a pénzes csomagjaidat előveheted (Vigyázz nehogy kifuss az időből illetve korán se kezdjed el, mert aréna listáról még így is támadható vagy!)
- 12:59:00 > Átváltasz az aukciós oldalra, rákeresel a licitálandó tárgyra (legfelül legyen a találatok között, ha kell név szerint keress rá! Például: Zeindras Ezüst gyűrű of delicateness)
- 12:59:00 – 12:59:50 > Egy Ctrl+C–vel vágólapra másolod azt az összeget, amennyit még megér neked a cucc! Legegyszerűbb a fejlécnél az arany mennyiséget kijelölni, úgyis annyit adnál érte, amennyit bepakoltál. (Pl: 71826). Ezután frissítgetni folyamatosan Szűrés-el egészen 12:59:50-ig.
Ilyenkor már folyamatosan jönnek a licitek, mert nem mindenki tudja pontosan az aukció végének időpontját!
- 12:59:55 > Utoljára rányomsz a Szűrésre! Ha még ekkor is kisebb az ár, mint amennyit adnál érte, akkor király vagy.
- 12:59:58 > Ctrl+V és Ajánlat!
- 13:00:01 > Az Áttekintésekre kattintva elégedetten nyugtázod, hogy már ott is van a tárgy a csomagok között!

Sokan úgy vannak vele az aukción, hogy egy Forinttal sem akarnak többet adni a tárgyért, mint amit muszáj. Ezt kell kihasználni, csak jól kell felmérni, hogy mekkora lesz az az összeg, amiért a végén leütöd az eszközt.
És ha így csinálod, megkíméled magad egy-két gyalázkodó üzenettől + néhány támadástól, mivel Csórikámnak esélye sem lesz, hogy megnézze ki licitálta felül.

11) Zsoldosok, alvilág

 

 

12) Centurio és bölcsességek

Nehéz fába vágom a fejszémet, mivel én elvből nem küldök emelt díjas sms-t soha, de megpróbálom összegezni a Plusz szolgáltatásokat.
Remélem nem vezetek félre senkit azzal, hogy hülyeséget írok.

Centurio:
 - 15 perc helyett 5 percenként hívhatsz ki ellenfeleket az arénában, ha bírod életerővel
 - 12 expedíciós pont helyett 24 pontod lehet, de így is csak 1-et kapsz óránként
 - 1 zsebet kapsz az eszközeidnek pluszba (mielőtt lejár a centuriod, vegyél ki belőle mindent, mert utána már késő)

Bölcsességek:
 - 4 típusa van (áldás, pecsét, becsület, titkos tudás), mindegyikből egyiket veheted csak igénybe.

Áldások:
- Áldás Apollótól: a szerezhető expedíciós pontok 50%-al emelkednek (tehát minden második órában 2-öt kapsz)
- Áldás Cerestől: az óránkénti regenerációt növeli az alkat 50%-ával
- Venus áldása: a karizma maximumát növeli 38-al (akkor érdemes igénybe venni, ha a karizmán legalább +38 „felesleg” van)
- Merkúr áldása: a küldetések közti várakozási időt a felére csökkenti
- Jupiter áldása: az életerőd maximumát növeli, annyival amennyi az alkatod

Pecsét:
- A praetor pecsétje: a láthatósági szintet megemeli 2-vel
- A patrícius pecsétje: fél óránként érkeznek új áruk a kereskedőkhöz ezáltal
- A konzulátus pecsétje: a kereskedőnél vásárolt és eladott áruk értékét módosítja 5%-al
- A quaestor pecsétje: a munkáért kapott fizetést megemeli 3%-al
- Aedil pecsétje: 48 órás piaci árusítás lehetőségét kínálja

Becsület:
- A dühödt harcos becsülete: sebzésedhez hozzáadja a szinted 25%-át
- A fegyverkovács becsülete: a képzettség maximumát növeli 41-el
- A veterán becsülete: 10%-al nagyobb esélyed lesz, hogy eltaláld az ellenfelet
- A hős becsülete: az erő maximumát emeli 31-el
- A romboló becsülete: a szinted 10-szeresének megfelelő összeget von le az ellenfél jól megérdemelt páncéljából (ez a kedvencem lenne, ha nem lennének ilyen hülye elveim, mint amilyenek vannak :) )

Titkos tudás:
- Titkos tudás az ősöktől: 10% esély, hogy a kapott TP-t megduplázza
- Titkos tudás a vadállat mesterétől: 50%-al nő az esélyed a „szörnyek” legyőzésére (idejét sem tudom, mikor sebzett meg utoljára egy is :) )
- Titkos tudás a készítmény gyűjtőktől: 50%-al nagyobb esély, hogy megtalálod a keresett expedíciós tárgyat
- Titkos tudás a merénylőktől: a fürgeség maximumát növeli 56-al
- Titkos tudás a halhatatlanoktól: az alkat maximumát növeli 49-el